به گزارش اکوایران، پس از صدور رأی دادگاه عالی ایالت کلرادو مبنی بر رد صلاحیت دونالد ترامپ، کمپین او سریعا ایمیلی برای طرفداران ارسال کرد و در آن خواستار حمایت‌های مالی برای مبارزه حقوقی با این ححکم شد.

به نوشته دِهیل، ترامپ در ایمیلی به حامیانش هشدار داد که حکم کلرادو راه را برای رد صلاحیت او در سایر ایالت‌ها باز می‌کند. در این ایمیل آمده است: «به خدا امیدوارم که آمریکایی‌ها چشمشان به آنچه که بر کشورمان می‌گذرد، باز شود».

اگرچه جو بایدن و مقامات دموکرات در حکم دادگاه دخالتی نداشتند اما ترامپ در ادامه افزود که دموکرات‌ها در تلاش برای تقلب در انتخابات علیه او هستند. در این ایمیل آمده است: «من به قضات چپ‌گرا اجازه نمی‌دهم که آرای اکثریت آمریکایی‌ها را بدزدند».

همچنین پایگاه ان‌بی‌سی مونتانا گزارش داد که کمی پس از صدور حکم، ترامپ در رویدادی در ایالت آیووا به روی صحنه رفت. او سخنان خود را با پرداختن به وضعیت اقتصاد و مرزها آغاز کرد و گفت وقتی که او رئیس‌جمهور بود، کشور امنیت بیشتری داشت.

او در سخنرانی خود گفت: «دموکرات‌های چپ رادیکال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تقلب کردند. ما به آن‌ها اجازه تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را نخواهیم داد. ما اجازه نمی‌دهیم. هر بار که دموکرات‌های چپ رادیکال، مارکسیست‌ها، کمونیست‌ها و فاشیست‌ها به من اتهام می‌زنند، من آن را نشان افتخار بزرگی می‌دانم».

ترامپ خاطرنشان کرد: «من بخاطر شما مردم متهم میشم؛ هرگز فراموش نکنید. دشمنانمان می‌خواهند آزادی را از من سلب کنند؛ چرا که من هرگز اجازه نخواهم داد آزادی شما را بگیرند».

ترامپ در پایان گفت: ۲۰۲۴ نبرد نهایی ماست».

استیون چونگ، سخنگوی کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اذعان کرد: «جای تعجب نیست که دادگاه عالی کلرادو که تماماً دموکرات هستند، علیه رئیس‌جمهور ترامپ حکم صادر کرده است. آن‌ها به نمایندگی از جو بایدن، از طرح گروهی چپ‌گرا با حمایت مالی جورج سوروس برای حذف نام ترامپ از برگه‌های رأی حمایت می‌کنند».

ویوک راماسوامی، رقیب ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه نیز در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) این حکم را حمله‌ای واقعی علیه دموکراسی خواند و دادگاه عالی این ایالت را دسته‌ای قضات دموکرات توصیف کرد که به دنبال منع رئیس‌جمهور سابق از انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

او گفت: «متعهد می‌شوم که از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت کلرادو انصراف دهم؛ مگر اینکه به ترامپ اجازه داده شود در انتخابات ایالتی شرکت کند. از ران دسانتیس، کریس کریستی و نیکی هیلی دعوت می‌کنم که فوراً همین کار را انجام دهند. در غیر این صورت، آن‌ها نیز به طور ضمنی این حکم را تأیید کرده‌اند».

او افزود: «حکم امروز آخرین تاکتیک مداخله در انتخابات برای ساکت‌کردن مخالفان سیاسی و دستکاری نتیجه انتخابات به نفع هر دست نشانده‌ای است که دموکرات‌ها با سلب حق رای مردم، به دنبال نشاندن آن در کاخ سفید هستند».

حزب جمهوری‌خواه کلرادو نیز در بیانیه‌ای تهدید کرد که در صورت حذف ترامپ از رقابت‌های درون‌حزبی این ایالت، حزب به طور کلی انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در کلرادو را لغو خواهد کرد.