به گزارش اکوایران، گزارشی در روز یکشنبه نشان داد که اسرائیل در حال بررسی گزینه‌ای برای عدم ترور یحیی سنوار و محمد ضیف، رهبران حماس در غزه است که در عوض، با اعطای مصونیت، آن‌ها را به قطر یا کشور دیگری تبعید می‌کند.

گزارش شبکه اسرائیلی کان به نقل از چندین منبع اسرائیلی ناشناس گفت که این توافق تنها بخشی از راه‌حلی است که آزادی تمام اسرای اسرائیل را تضمین کرده و به جنگ علیه حماس پایان می‌دهد.

این گزارش در حالی منتشر شد که مقامات اسرائیل در روز یکشنبه تأیید کردند که مصر پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس با حماس و آزادی تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی در غزه را روی میز گذاشته است. برخی گفته‌اند که تل‌آویو به طور قطع قصد رد این پیش‌نویس را نداشته و می‌تواند منجر به مذاکره شود.

در پاسخ به حمله ۷ اکتبر حماس که باعث اسارت ۲۴۰ اسرائیلی شد، اسرائیل با هدف آزادی اسرا و کنارزدن حماس از قدرت، به غزه حمله کرد. طی آتش‌بسی یک هفته‌ای در نوامبر، آزادی ۱۰۵ اسیر تضمین شد.

در گزارش کان آمده است که رهبری امنیتی و سیاسی اسرائیل در مورد گزینه تبعید رهبران حماس به جای ترور آن‌ها بحث کرده‌اند، اگرچه هنوز هیچ پیشنهاد مشخصی روی میز وجود ندارد.

این گزارش با تأکید بر اینکه این گزینه‌ای بلندمدت است که فعلاً نیازی به آن نیست، به نقل از منبعی اشاره کرد که چنین طرحی نباید به هدف اعلام‌شده از حذف رهبری حماس و توان نظامی آن خللی وارد کند.

منبع دیگری در این گزارش می‌گوید که «تبعید رهبری حماس به خارج از فلسطین با اهداف جنگ مغایرتی ندارد».