به گزارش اکوایران، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه در پیامی به اعضای این گروه در خارج از این قلمرو محصور شده و زیر آتش دشمن گفت: «جنگجویان حماس خسارات سنگینی به ارتش اسرائیل وارد می‌کنند و تسلیم شرایط آنها نمی‌شوند.»

به نوشته میدلیست‌آی، سنوار در نامه ای که روز دوشنبه توسط الجزیره عربی به اشتراک گذاشته شد، به رهبری گروه فلسطینی در خارج از کشور درباره دستاوردهای جناح مسلح پس از دو ماه و نیم بمباران و عملیات زمینی اسرائیل اطمینان داد.

او مدعی شد که از زمان آغاز عملیات زمینی در اواخر اکتبر، 5000 سرباز و افسر اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند. او گفت که یک سوم آنها، در حدود 1660 نفر کشته شدند، در حالی که بقیه به شدت مجروح شده‌اند.

ارتش اسرائیل مدعیست تا کنون 156 سرباز در نبرد زمینی کشته و 600 نفر دیگر زخمی شده‌اند. با این حال، رسانه‌های اسرائیلی تعداد بسیار بیشتری از سربازان مجروح را گزارش کرده‌اند و به اختلاف آمار ارائه‌شده توسط ارتش و موارد مستند شده توسط بیمارستان‌ها اشاره می‌کنند.

سنوار افزود: «زمندگان فلسطینی که از تاکتیک‌های جنگ چریکی مانند تک تیرانداز، موشک‌های ضد تانک و وسایل انفجاری استفاده می‌کنند، حداقل به  750 خودروی زرهی اسرائیل از جمله تانک‌ها را به طور کامل یا جزئی آسیب رسانده‌اند». 

به گفته سنوار گردان‌های عزالدین قسام در حال نبردی شدید و بی‌سابقه علیه نیروهای اسرائیل هستند. او افزود: «این گردان‌ها ارتش اسرائیل را درهم می‌کوبند و به این کار ادامه خواهند داد و آنها «تسلیم شرایط اشغالگری نخواهند شد».

گردان‌های قسام بزرگترین گروه فلسطینی هستند که در غزه با اسرائیلی‌ها می‌‌جنگند.