به گزارش اکوایران، ایالات متحده  250 میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین ارائه می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده در بسته نهایی کمک‌های سال جاری میلادی تا سقف 250 میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین برای جنگ با روسیه ارائه خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بسته ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کند، اما جمهوری‌خواهان از تایید این کمک بدون توافق با دموکرات‌ها برای تشدید تدابیر امنیتی در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک خودداری می‌کنند.

کاخ سفید هشدار داده که بدون تصویب بسته جدید، کمک‌های ایالات متحده تا پایان سال برای نبرد اوکراین برای بازپس گیری اراضی اشغال شده توسط نیروهای روسیه به پایان خواهد رسید.

بلینکن گفت که آخرین بسته کمکی شامل مهمات دفاع هوایی، مهمات سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا، مهمات توپخانه، مهمات ضد زره و بیش از 15 میلیون گلوله است.

کنگره آمریکا از زمان حمله روسیه به اوکراین تاکنون بیش از 110 میلیارد دلار بودجه برای کمک به کی‌یف تصویب کرده، اما از زمانی که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دموکرات‌ها در ژانویه 2023 درآوردند، هیچ بودجه‌ای را تایید نکرده است.