به گزارش اکوایران، کرنل وست به عنوان یک چهره دست چپی شناخته می‌شود که با نظراتش در رابطه با نژادپرستی در آمریکا به شهرت رسیده است.

نشریه اکونومیست به تازگی در گزارشی به بررسی آرا و نظرسنجی‌ها در مورد وست پرداخته و نشان داده که این چهره سیاسی می‌تواند به یکی از رقبای دردسرساز برای بایدن تبدیل شود.

وست مدتی است که به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در آمریکا، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عمدتا جوانان، ترقی‌خواهان و همچنین سیاهپوستان از طرفداران او هستند. به این ترتیب رای‌دهندگان که در پایگاه بایدن قرار دارند به سمت این چهره تمایل پیدا کرده‌اند و این یعنی ممکن است بایدن بخش زیادی از آرای خود را به وست ببازد.

وست نخستین بار در ۱۷ سالگی به دانشگاه هاروارد راه پیدا کرد. نام او از زمانی که کتابی درباره نژادپرستی در آمریکا نوشت، بر سر زبان‌ها افتاده است.

بسیاری از افراد وست را به دلیل موضع‌گیری‌هایش علیه اسرائیل می‌شناسند. او به عنوان یکی از سرسخت‌ترین مدافعان فلسطین شناخته می‌شود. حتی اخیرا، بعد از حمله اسرائیل به غزه، وست حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام کرد.

او همچنین به عنوان یکی مسیحی معتقد شناخته می‌شود که اکنون هم موضوعات کارزار انتخاباتی‌اش را به مسائلی ارتباط داده که رابطه تنگاتنگی با مسیحیت دارد، مسائلی نظیر عدالت، حقیقت و عشق.

موضع‌گیری‌های وست معمولا جنجال‌برانگیز است و به همین دلیل چالش‌هایی شخصی برایش ایجاد کرده. با این حال او تلاش دارد خودش را به عنوان چهره‌ای مستقل مطرح کند.

در ویدیوی بالا به بررسی شخصیت کرنل وست پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم که چطور می‌تواند رقیبی جدی برای بایدن محسوب شود.