به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد مصری از تبادل سفیر با ایران در آینده نزدیک خبر داد.

یک مقام عالی رتبه مصری گفته انتظار می‌رود این کشور شمال شرق آفریقا و ایران پس از دهه‌ها روابط سرد، در آینده نزدیک روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل احیا کنند و سفرایشان را مبادله کنند.

رخا احمد حسن، عضو شورای روابط خارجی مصر روز جمعه در گفت و گو با سرویس عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که به احتمال زیاد تبادل سفرا به زودی انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: «تبریک ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به معنای آن است که روابط قاهره و تهران به بالاترین سطح رسیده است». او افزود: «سران دو کشور در این ماه در گفت وگوی تلفنی چندین موضوع از جمله احیای روابط دیپلماتیک و همچنین تحولات در حال گسترش در نوار غزه و دریای سرخ را بررسی کردند».

این مقام ارشد مصری گفت: «سطح کنونی روابط بین دو کشور نشان می دهد که تبادل سفرا قریب الوقوع است». آخرین اظهارات سلطان هیثم بن طارق، حاکم عمان نیز حاکی از آن است که تلاش‌هایی در این زمینه در منطقه انجام می‌شود، زیرا وی به این موضوع و پیامدهایی که این نزدیکی می‌تواند به همراه داشته باشد، اشاره است.

این مقام مصری تاکید کرد که برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین مصر و ایران چرخه حل بحران‌های منطقه‌ای را به‌ویژه پس از نزدیکی اخیر ریاض و تهران و ابتکارات برای پایان دادن به مناقشه یمن تکمیل می‌کند.

حسن تاکید کرد: مشارکت بیشتر ایران در جهان عرب نه تنها نسبت مبادلات تجاری با کشورهای عربی را افزایش می دهد، بلکه به ثبات و پیشرفت منطقه نیز کمک می کند.

ایران روابط دیپلماتیک خود را با مصر در سال 1980 پس از میزبانی این کشور از شاه مخلوع ایران و همچنین به رسمیت شناختن اسرائیل قطع کرد.