به گزارش اکوایران، چند ساعت پس از آن که مسکو کیف را به انجام یک حمله هوایی مرگبار در آن سوی مرز در نزدیکی بلگورود متهم کرد، مقامات اوکراین گفتند که روسیه شهر خارکف اوکراین را در ساعات منتهی به شب سال نو با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داده است.

به نوشته رویترز، پلیس ملی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد در اولین موج حملات روسیه، حداقل 6 موشک به خارکف اصابت کرد که در آن دست کم 22 نفر مجروح شدند و 12 ساختمان آپارتمانی، 13 خانه مسکونی و یک مهد کودک مورد حمله قرار گرفتند.

پیش از این، مقامات اوکراینی گفته بودند که در میان مجروحان در خارکف، دو پسر 14 و 16 ساله و مشاور امنیتی تیمی از خبرنگاران آلمانی هستند.

شهردار خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین، گفت: نزدیک به نیمه شب، به عنوان بخشی از بمباران گسترده‌تر اوکراین که کیف را نیز هدف قرار داد، چندین موج از پهپادهای روسی به ساختمان‌های مسکونی در مرکز خارکف اصابت کردند و آتش‌سوزی ایجاد کردند.

شهردار، ایهور ترخوف، گفت: «در آستانه سال نو، روس ها می خواهند شهر ما را بترسانند، اما ما نمی‌ترسیم. ما شکست ناپذیر هستیم!»

این حملات چند ساعت پس از آنچه که مسکو ادعا کرد یک حمله هوایی به شهر بلگورود، در نزدیکی خارکف و درست در شمال مرز اوکراین بود روی داد که دست‌کم ۲۲ کشته برجای گذاشت.

روزنامه روسی کومرسانت به نقل از یک منبع نزدیک به کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که اوکراین حمله خود به بلگورود را از یک موشک انداز چندگانه در منطقه خارکف انجام داد.

ترخوف چندین عکس منتشر کرد که نشان می‌دهد پنجره‌های ساختمان‌های مسکونی منفجر شده‌اند و آتش‌نشانان در حال خاموش کردن آتش در مکانی که به نظر فروشگاه می‌آمد هستند.

هر دو طرف حملات خود را در آخرین هفته سال 2023 افزایش داده‌اند، به طوری که روسیه در بزرگترین حمله هوایی خود در جنگ اوکراین در روز جمعه حداقل 31 غیرنظامی را کشت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا پس از حملات اخیر روسیه در اوکراین با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صحبت خواهد کرد، گفت: من به طور مرتب با او صحبت می‌کنم.