به گزارش اکوایران، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در بندر حدیده یمن مدعی شد که 10 نفر در بمباران چندین قایق که بر اساس گزارش‌ها روز یکشنبه به یک کشتی در دریای سرخ حمله کرده بودند، کشته شدند.

آمریکا امروز اعلام کرد که در درگیری در دریای سرخ، 3 قایق از 4 قایقی که واشنگتن آن‌ها را مرتبط با یمن می‌داند، غرق شده‌اند.

یحیی السریع، سخنگوی نظامی حوثی‌های یمن در بیانیه‌ای با تائید این موضوع گفت:«حمله آمریکایی‌ها به سه قایق متعلق به نیروی دریایی منجر به شهادت و تلفات ده نفر از افسران نیروهای دریایی شد.»

او افزود: «دشمن آمریکایی عواقب این جنایت را به دوش می‌کشد و تحرکات نظامی آن در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از انجام وظیفه ما در حمایت و پیروزی فلسطین نمی‌شود.»

او گفت: «ما همچنین از بقیه کشورها می‌خواهیم که دست به رفتار خطرناک آمریکا نزنند، زیرا این رفتار پیامدهای منفی خواهد داشت که ممکن است همه را تحت تأثیر قرار دهد.»

در همین حال، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد با حوثی‌ها وارد جنگ شود و بهتر این است که حملات آن‌ها متوقف شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «دارای منافع امنیتی بزرگی در خاورمیانه بوده و به استقرار نظامی برای حمایت از آن خواهیم پرداخت و در آینده بر اساس آن اقدام می‌کنیم».