به گزارش اکوایران: نشست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با ۵۰ تن از دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی برگزار شد. در این جلسه که از ساعت ۱۹ شروع شد و تا بعد از ساعت ۲۲ ادامه یافت، دبیران احزاب به بررسی مسائل حزبی و چالش‌های انتخاباتی پرداختند.

 

لزوم توجه به سخنان رهبری و جایگاه زنان

در جلسه، مجید انصاری اظهار کرد که برخی از افراد در انتخابات اخیر فرصت ثبت‌نام خود را از دست داده‌اند، وی همچنین به نکات مرتبط با مسائل اقتصادی پرداخت و تاکید کرد که بیانات رهبر انقلاب در زمینه انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

زهره الهیان نیز به جایگاه احزاب و تأکید بر نقش زنان در مسائل سیاسی و انتخابات اشاره کرد. پزشکان نیز در جلسه به بررسی نکات مرتبط با قانون جدید انتخابات و نحوه ثبت‌نام پزشکان در انتخابات پرداختند.

دریافت مالیات از طلافروشی‌ها باید شفاف‌سازی شود

در ادامه، بادامچیان گفت که گام دوم انقلاب باید گام تحول باشد و باید مسائلی نظیر دریافت مالیات از طلا فروشی‌ها شفاف‌سازی شود. علی مطهری نیز به عنوان نماینده سابق مردم تهران در مجلس، نکاتی در خصوص مسئولیت رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی و مسائل اقتصادی مطرح کرد.

مسائل و موضوعات اقتصادی، از دیگر موضوعاتی بود که علی مطهری، نماینده سابق مردم تهران، به آن اشاره کرد و گفت باید برای رفع مسائل اقتصادی مردم تلاش کرد.

دعوت از رییس جمهور برای حضور در همایش خانه احزاب

در این جلسه، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز از رییس‌جمهور دعوت کرد تا در همایش خانه احزاب شرکت کند و بر روی راهکارهای علمی و برطرف کردن شبهات تأکید کرد. روح‌الامینی نیز به افزایش قیمت اینترنت اخیر انتقاد کرد و علی ربیعی از اعضای کابینه دولت روحانی به رییس‌جمهور از تلاش‌های ایشان حمایت کرد.

محسن هاشمی نیز در این اجلاس، با تأکید بر ضرورت ریشه‌کن کردن فقر، اظهار داشت: در گذشته تلاش‌های زیادی برای برگزاری جلسات در خانه احزاب با حضور آقای روحانی داشتیم، اما متأسفانه به موفقیت نرسیدیم.

تمرکز بر مسائل اقتصادی و سیاسی

سخنرانی حسین مرعشی نیز به مسائل اقتصادی و سیاسی متمرکز بود و اهمیت مسائل اقتصادی را به تأکید زیادی دانست. صادق محصولی در ادامه به انتقاد از کسانی که ناامیدی مردم را ایجاد می‌کنند، اشاره کرد و تصریح کرد: شبهه‌هایی ایجاد می‌شود که مردم را به شرکت در انتخابات ناخواهد آورد.

ابطحی: یک عده قهر هستند و باید کمک کنیم برگردند

صادق محصولی همچنین به بررسی انتخابات سال ۸۸ پرداخت. ابطحی نیز تأکید داشت که باید به یک عده که قهر کرده‌اند کمک کنیم تا به جمع برگردند. این نشست با سخنان حمید رسایی ادامه یافت که در آن او به حماسه ۹ دی اشاره کرد و بیان کرد که اگر رهبری در آن زمان از رأی مردم صیانت نمی‌کرد، حتی آقای روحانی هم نمی‌توانست در انتخابات بعدی با اختلاف کمی که وجود داشته، رئیس‌جمهور شود.

لزوم استفاده از سرمایه‌های گذشته نظام

محمد هاشمی نیز اهمیت استفاده از سرمایه‌های گذشته نظام را برای جلب مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد. در پایان، غلامعلی حداد عادل نیز به اهمیت کمک به برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد.

ابراهیم رئیسی، ر نیز در این نشست به نقش احزاب و مشارکت در ایجاد امید پرداخت و از همه خواست که تلاش کنند تا دشمنان احزاب و نظام را ناامید کنند. او همچنین تأکید کرد که باید کارهای مثبت انجام شده به نفع مردم بیان شود.

876122