به گزارش اکوایران، نرخ‌های کوتاه‌مدت حمل‌ونقل کانتینری بین آسیا، اروپا و ایالات متحده به خاطر کاهش ظرفیت ناشی از تهدیدات علیه کشتی‌های باری دریای سرخ، در حال افزایش است.

به نوشته بلومبرگ، پایگاه فریتوس، یک پلتفرم رزرو و پرداخت محموله در اواخر چهارشنبه اعلام کرد که نرخ لحظه‌ای حمل کالا در یک کانتینر ۴۰ فوتی از آسیا به شمال اروپا اکنون به بالای ۴ هزار دلار رسیده است که نسبت به اواسط دسامبر (زمانی که شرکت‌های کشتیرانی مسیر خود را به جنوب آفریقا تغییر دادند)، ۱۷۳ درصد جهش را تجربه کرده است.

فریتوس گفت که هزینه کالاها از آسیا به مدیترانه به ۵۱۷۵ دلار افزایش یافت و افزود که حتی برخی از شرکت‌های حمل‌و‌نقل از اواسط ژانویه، قیمت‌های بالای ۶ هزار دلار را برای این مسیر اعلام کرده‌اند. نرخ از آسیا تا ساحل شرقی آمریکای شمالی ۵۵ درصد افزایش یافته و به ۳۹۰۰ دلار رسیده است.

جودا لوین، سرپرست تحقیقات در فریتوس گفت که خدمات از آسیا به شمال اروپا و به مدیترانه، بیش از دو برابر سطح نرخ ژانویه ۲۰۱۹ هزینه دارند.

افزایش نرخ بخشی از پیامدهای کاهش ترافیک کانال سوئز است که در روزهای اخیر بیش از یک‌چهارم کاهش داشته است؛ زیرا کشتی‌ها مسیرهای طولانی‌تری را طی کرده تا از حملات موشکی حوثی‌های یمن در امان باشند.

حوثی‌ها می‌گویند که در حمایت از فلسطینیان و برای پایان جنگ غزه و محاصره این نوار، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.