به گزارش اکوایران، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز درگذشت معاون اجرایی و یکی از بنیانگذاران جنبش شیعه این حزب سخنرانی کرد.

حسن نصرالله در این سخنرانی در خصوص حملات به مواضع اسرائیل خاطرنشان کرد، حزب‌الله از هشتم اکتبر وارد نبرد با دشمن شده است و در این مدت تعداد زیادی از شهرک‌های اسرائیلی هدف قرار گرفتند، مقاومت حدود ۶۷۰ عملیات نظامی اجرایی کرد و ۴۸ پایگاه، ۱۱ مقر در عمق خاک فلسطین، ۵۰ نقطه مرزی و ۱۷ شهرک را هدف قرار داد.

به نوشته ایسنا به نقل از سایت خبری النشره، وی در ادامه تصریح کرد، حزب‌الله لبنان تنها دکل‌های اسرائیل را هدف قرار نمی‌دهد بلکه تجهیزات روی دکل‌ها را هدف قرار می‌دهد که صدها میلیون دلار ارزش دارد و کنترل اطلاعاتی بر بخش بزرگی از لبنان را پوشش می‌دهند.

وی در ادامه گفت، مقاومت لبنان اهداف نظامی و سربازان اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد و هدف مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن اعلام فشار بر دشمن است تا حمله به نوار غزه را متوقف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به شهرک‌نشینان که از کابینه اسرائیل می‌خواهند در مورد حملات از لبنان تصمیم نظامی قاطع اتخاذ کند، گفت، این یک تصمیم اشتباه خواهد بود و اولین متضرران آن خود اسرائیلی‌ها و شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی خواهند بود و به جای این کار باید از کابینه بخواهند جنگ علیه غزه را متوقف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترور شهید صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در جنوب بیروت اشاره کرد و گفت: این جنایت بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند، هرگز از عبارت «در زمان و مکان مناسب» استفاده نمی‌کنیم و پاسخ ما حتمی خواهد بود. نمی‌توانیم در برابر چنین تجاوز بزرگی سکوت کنیم.