به گزارش اکوایران، به گفته یک مقام امنیتی، در پی حمله صبح دوشنبه اسرائیل به جنوب لبنان، یک فرمانده ارشد حزب‌الله درگذشت.

یک منبع امنیتی امروز به خبرگزاری فرانسه گفت که اسرائیل یکی از فرماندهان ارشد گروه حزب الله را طی حمله‌ای به جنوب لبنان ترور کرد و نگرانی‌ها را از بابت گسترش درگیری در فراتر از غزه افزایش داد.

این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، ادعا کرده که این فرمانده «نقش رهبری در مدیریت عملیات حزب‌الله در جنوب» داشته و «در حمله اسرائیلی‌ها که خودروی او را در جنوب هدف قرار داده بود، کشته شد.

در روزهای اخیر اسرائیل چهره‌های شاخصی از نیروهای مقاومت منطقه را در خاک لبنان و سوریه هدف قرار داده است. یکی از فرماندهان شاخص مقاومت عراق نیز روز پنج‌شنبه در بغداد هدف نیروهای آمریکایی قرار گرفت. این در حالی است که بمب گذاری خونین هفته گذشته در کرمان هم فضای منطقه را به شدت ملتهب کرده و نگرانی‌ها را از بابت سرریز جنگ غزه به منطقه را به شدت افزایش داده است.

در همین شرایط، جنبش حزب الله رسماً ترور سومین فرمانده عالی رتبه خود در واحد‌های نظامی خود با نام «وسام حسن طویل» (حاج جواد) فرمانده پیاده نظام واحد رضوان را تایید کرد.

حزب الله