به گزارش اکوایران، به ادعای فایننشال تایمز، یک نفتکش که درگیر مناقشه بین آمریکا و ایران بود، در سواحل عمان توقیف شد. مقامات دریایی بریتانیا گفته‌اند که این اقدام توسط افرادی با لباس‌های نظامی سیاه رنگ انجام شده است.

این حادثه در پی از بیش از 25 حمله حوثی در جنوب دریای سرخ رخ داده که قدرت‌های غربی ادعا کرده‌اند که می‌توانند به واکنش نظامی منجر شود، نشان از آن دارد که تنش‌های دریایی در خاورمیانه در بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر قرار دارد.

عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا که حوادث کشتیرانی در منطقه را رصد می کند، گفته که چهار تا پنج فرد مسلح در ساعت 3:30 صبح به وقت گرینویچ سوار وارد یک  نفت‌کش شده‌اند که یونیفورم سیاه نظامی به تن داشتند. گفته می شود ارتباط آنها با کشتی قطع شده است.

تانکر ترکرز، یک سرویس اطلاعات دریایی خصوصی، نفتکش را به نام سنت نیکولاس و حامل نفت عراق شناسایی کرد. این کشتی که قبلاً سوئز راجان نامیده می شد، سال گذشته به دلیل حمل نفت ایران توسط مقامات آمریکایی توقیف شد و باعث توقیف تلافی‌جویانه نفت‌کش حامل نفت کویت  شرکت آمریکایی شورون از سوی ایران شد.

امپایر ناوبری، مالک یونانی سنت نیکلاس، در ماه اکتبر اعلام کرد که اختلاف خود را با وزارت دادگستری ایالات متحده بر سر دخالت این کشتی در نقض رژیم تحریم های ایالات متحده حل و فصل کرده است.

این کشتی یک تانکر سوئزمکس است که بزرگ‌ترین نوع نفتکشی است که می تواند از کانال سوئز به طور کامل استفاده کند. چنین کشتی هایی می توانند تا 1 میلیون بشکه نفت را حمل کنند.

رویترز  هم در خبری مدعی شد که یک نفتکش حامل نفت در نزدیکی دریای عمان توسط ایران توقیف شده است.