به گزارش اکوایران، حوثی‌های یمن که در حمایت از مردم فلسطین کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ مورد حمله قرار داده است، به پایگاه نیوزویک گفت که به بمباران یمن توسط ایالات متحده و بریتانیا پاسخ قاطعانه خواهد داد.

ناصرالدین عامر، معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت حوثی‌ها گفت: «بدون کوچک‌ترین تردیدی، هر حمله‌ای علیه ما با تمام قدرت و قاطعیت پاسخ داده خواهد شد و منطقه در آستانه تشدید تنش‌هایی قرار خواهد گرفت که هیچ‌کس از پایان آن اطلاعی ندارد».

عامر افزود: «حملات علیه ما هیچ توجیهی ندارد و تنها در حمایت از اسرائیل برای ادامه کشتار مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود».

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعداً در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، با تأیید این عملیات و گفت که ایالات متحده و بریتانیا به طور مشترک «با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند» برای انجام «حملاتی علیه تعدادی از اهداف در یمن» عمل کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «این حملات در پاسخ مستقیم به حملات بی‌سابقه حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ است. این حملات پرسنل آمریکایی، دریانوردان غیرنظامی، شرکای ما، تجارت و آزادی کشتیرانی را به خطر انداخته است».

بایدن از این حملات به عنوان «پیام روشنی مبنی بر اینکه ایالات متحده و شرکایمان حملات علیه پرسنل ما را تحمل نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که آزادی ناوبری در یکی از حیاتی ترین مسیرهای تجاری جهان به خطر بیافتد».

یک مقام ارشد دولت بایدن نیز عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که اهداف حملات مشترک ایالات متحده و بریتانیا «به ویژه بر قابلیت‌های موشکی، رادار و پهپاد حوثی‌ها متمرکز بوده، قابلیت‌هایی که برای کارزار حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری ضروری است».

این مقام ارشد دولت گفت که ایالات متحده در حال آماده‌شدن برای تلافی احتمالی توسط این گروه است.

او افزود : «در حالی که ما کاملاً انتظار داریم که این اقدام توانایی حوثی‌ها را کاهش دهد، مطمئناً با گذشت زمان، ظرفیت و تمایل آن‌ها برای انجام این حملات کاهش یابد».