به گزارش اکوایران، یک منبع آگاه روز شنبه به رویترز گفت که رهبران کنگره ایالات متحده با یک لایحه دو مرحله‌ای برای حفظ بودجه دولت فدرال تا ماه مارس و جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت از اواخر هفته آینده موافقت کرده‌اند.

پولتیکو و سی‌ان‌ان، ابتدا گزارش دادند که رهبران کنگره در مورد آنچه «مصوبه ادامه‌دار» یا «CR» نامیده می‌شود، توافق کرده‌اند که بودجه دولت را تامین می‌کند.

دو ضرب الاجل تا 1 مارس و 8 مارس تعیین شده است.

یکی از سخنگویان رهبر اکثریت دموکرات سنا، چاک شومر، گفت که انتظار می‌رود متن این توافقنامه در روز یکشنبه به صورت آنلاین منتشر شود. یک منبع دوم که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که گزارش‌های قبلی دقیق هستند.

بودجه در 19 ژانویه برای برخی از اداره‌های  فدرال، از جمله وزارت حمل و نقل منقضی می‌شود، در حالی که برخی دیگر مانند وزارت دفاع با مهلت 2 فوریه روبرو هستند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ارشد کنگره در 7 ژانویه به توافقی 1.59 تریلیون دلاری برای تأمین مالی دولت در سال مالی جاری دست یافتند، اما اگر تا 19 ژانویه موفق به تصویب آن نشوند، بخش‌هایی از دولت فدرال تعطیل می‌شوند.

برخی از قانون‌گذاران گفته‌اند که لایحه بودجه کوتاه‌مدت لازم است تا به مذاکره‌کنندگان دو حزبی از مجلس و سنا فرصت داده شود تا در مورد لایحه‌های هزینه‌های مالی سال 2024 به توافق برسند و کنگره این قانون را تصویب کند.

روز پنجشنبه، شومر اولین گام رویه‌ای را برای تصویب لایحه بودجه توقف از طریق سنا در اوایل هفته آینده برداشت تا به قانونگذاران فرصت بیشتری برای تصویب این لایحه برای تمام سال بدهد.

پاییز گذشته در میان مخالفت جمهوری‌خواهان تندرو مجلس نمایندگان که کوین مک کارتی رئیس‌ مجلس سابق را برکنار کردند، دولت به تعطیلی جزئی نزدیک شد.