به گزارش اکوایران، هند می‌خواهد خرید نفت خود از عربستان سعودی را افزایش دهد، اقدامی که ممکن است به اقتصاد روسیه در زمان جنگ آسیب برساند، زیرا محصولات انرژی را با تخفیف به دهلی نو می‌فروشد.

تهاجم همه جانبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین در فوریه 2022، غرب را به تحمیل تحریم‌هایی با هدف انزوای مسکو از سیستم مالی جهانی و قطع درآمدهایش برای انجام تهاجم نظامی تشویق کرد.

مسکو به نوبه خود کشورهای «دوست» و «غیر دوست» را نام برد و در صادرات خود مانند نفت تخفیف‌هایی را ارائه کرد. هند یکی از ذینفعان اصلی این سیاست بوده است، همکاری با روسیه را افزایش داده است و این کشور پس از چین دومین خریدار بزرگ نفت با تخفیف خود شد.

به گزارش رویترز، با این حال، این اتکا به روسیه برای انرژی ارزان ممکن است پس از این تغییر کند. زیرا منابعی در شرکت نفت هند (IOC) و شرکت بهارات پترولیوم گفتند که هر یک خواهان 1 میلیون بشکه نفت اضافی از آرامکوی عربستان سعودی در ماه آینده هستند.

این کشور به دنبال کاهش قیمت رسمی فروش (OSP) درجه اصلی صادراتی خود در ماه فوریه به کمترین میزان در 27 ماه گذشته است. جیمز هیل، مدیرعامل شرکت ام‌سی‌اف انرژی به نیوزویک گفت: «این یک راز نیست که هند منافع ملی خود را بر تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو ارجح می‌داند. تمرکز هند بر این است که انرژی را با کمترین قیمت ممکن به مردم برساند.»