به گزارش اکوایران، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مهم‌ترین انتخابات در سال جدید میلادی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد رقابت دوباره میان دونالد ترامپ و جو بایدن خواهد بود.

پرسشی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده این است که کدام‌یک از رهبران جهان منتظرند تا ترامپ رای بیاورد و به محض اینکه خبر پیروزی‌اش را دریافت کنند، با او تماس می‌گیرند تا تبریک بگویند؟

یکی از روش‌هایی که می‌تواند ما را به پاسخ برساند، سیاستی است که ترامپ در کارزارهای انتخاباتی از آن سخن می‌گوید و قرار است برای آمریکا در دستور کارش قرار دهد.

ترامپ اخیرا بارها اعلام کرده که به دنبال سیاست آمریکا برای آمریکایی‌هاست و ترجیح می‌دهد بودجه‌ای برای امور خارجی به آن معنا، اختصاص ندهد. برای مثال، او به شکل‌های مختلف، مخالفت خود را با کمک به اوکراین در جنگ مقابل روسیه نشان داده است.

همین مسئله به سادگی نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ترجیح می‌دهد ترامپ رای بیاورد و در مقابل، چندان مدافع بایدن نیست چرا که بایدن قصد دارد به کمک‌هایش به اوکراین ادامه دهد و این مسئله، جنگ را برای روسیه سخت‌تر می‌کند.

از همین مسیر، می‌توان رویکرد بسیاری از دیگر رهبران جهان را هم مورد ملاحظه قرار داد. برای مثال، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین به دنبال این است که کشورش را به بزرگ‌ترین قدرت در جهان تبدیل کند. آمدنِ ترامپ ممکن است منجر به انزوای بیشترِ آمریکا شود و در نتیجه فرصتی برای چین فراهم آورد تا بیشتر خودش را در عرصه جهانی به رخ بکشد. به این ترتیب احتمالا شی جین‌پینگ ترجیح می‌دهد که ترامپ رای بیاورد.

در ویدیوی بالا تلاش کرده‌ایم به بررسی مواضع مهم‌ترین و کلیدی‌ترین رهبران جهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بپردازیم و برای هر موضعی که انتخاب کرده‌ایم، دلایلی آورده‌ایم.