به گزارش اکوایران، ارتش آمریکا اعلام کرد که دو سرباز نیروی دریایی ایالات متحده که در عملیات توقیف شناورهای حوثی‌های یمن ناپدید شده بودند، پس از 10 روز جستجو برای یافتن آنها مرده اعلام شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) پیشتر گفته بود دو سرباز که گزارش شده بود در دریا مفقود شده‌اند در عملیات 11 ژانویه شرکت داشتند که در آن پرسنل ویژه عملیات ویژه در سواحل سومالی یک قایق گرا توقیف کردند.

به گزارش گاردین، سنتکام روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «ما متأسفیم که اعلام می‌کنیم پس از 10 روز جستجوی همه‌جانبه، دو سرباز مفقود شده ناوگان دریایی آمریکا پیدا نشده‌اند و وضعیت آنها به مرده تغییر کرده است.»

بر اساس گزارش های قبلی ایالات متحده به نقل از مقامات دفاعی، نیروهای ویژه با قایق‌های کوچک رزمی عملیات ویژه به آن‌ها نزدیک شدند. در ساعت 8 بعد از ظهر، هنگامی که آنها در دریای آزاد با بادهای 8 فوتی (2.4 متری) سوار قایق می‌شدند، یک کماندو توسط یک موج بلند به دریا کوبیده شد و دیگری طبق پروتکل چنین حادثه‌ای به دنبال او شیرجه زد.

حملات انصار الله یمن که منافع آمریکا و انگلیس را اهداف مشروع اعلام کردند، علی‌رغم عملیات نظامی متعدد غرب در خاک یمن هنوز متوقف نشده‌اند و به حملات به این کشتی‌ها ادامه دارد.

حدود 12 درصد تجارت جهانی معمولاً از طریق تنگه باب المندب، ورودی دریای سرخ بین جنوب غربی یمن و جیبوتی می‌گذرد، اما اتفاقات کنونب باعث شده تا بسیاری از کشتی‌ها مسیر خود را هزاران مایل تغییر داده و به سمت آفریقا منحرف شوند.