به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حالی وارد ترکیه شد که در آستانه مذاکرات درباره غزه، صحنه‌های ناآرامی به وجود آمد. در همین حال ارتش آمریکا اقدام نادری را انجام داد و اعلام کرد که زیردریایی هسته‌ای خود را به منطقه فرستاده است.

به گفته گاردین، پلیس در ترکیه از گاز اشک‌آور و ماشین آب پاش برای متفرق کردن صدها معترض که ساعاتی قبل از ورود بلینکن در روز یکشنبه قبل از مذاکرات روز دوشنبه در آنکارا با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه به سمت پایگاه هوایی مستقر نیروهای آمریکایی در جنوب شرق ترکیه راهپیمایی کرده بودند، استفاده کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد روز دوشنبه در راستای نادیده گرفتن دیپلمات ارشد واشنگتن به سراسر شمال شرق ترکیه سفر کند. بلینکن از اسرائیل حمایت کرده است در حالی که تلاش می‌کند به بازیگران منطقه اطمینان دهد که واشنگتن بر کاهش درد و رنج بشردوستانه در بحبوحه تهاجم زمینی مداوم در غزه متمرکز است.

اردوغان روز یکشنبه گفت که این «وظیفه ترکیه» به عنوان حامی کشور مستقل فلسطین است که فورا خشونت را متوقف کند.

اواخر روز یکشنبه، فرماندهی مرکزی آمریکا که خاورمیانه را پوشش می‌دهد، گفت که یک زیردریایی موشکی کلاس اوهایو وارد منطقه شده است، یک اعلام عمومی غیرعادی از محل  یک زیردریایی هسته‌ای که به عنوان پیامی به ایران تلقی شده است.