به گزارش اکوایران، علیرغم پیروزی سه شنبه شب در نیوهمپشایر، دونالد ترامپ با مشکل بزرگی روبرو است: طیف بزرگی از رای دهندگان جمهوری‌خواه و تعداد زیادی از مستقل‌ها هستند که قاطعانه متعهد به رای ندادن به او در ماه نوامبر هستند.

به نوشته پولیتیکو، این موضوعی است که نظرسنجی اخیر ان‌بی‌سی نیوز نشان داد، که در آن 43 درصد از حامیان نیکی هیلی گفتند که در برابر ترامپ، از جو بایدن حمایت خواهند کرد. این پویایی در هر دو انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان که تا کنون برگزار شده است، مشهود است.

رئیس‌جمهور سابق با پیروزی بر نیکی هیلی در انتخابات مقدماتی، نشان داد که بخش عمده‌ای از رای‌دهندگان اصلی حزب جمهوری‌خواه همچنان با او هستند و حرکت او به سمت نامزدی حزب در حال شتاب گرفتن است. اما نتایج نیوهمپشایر همچنین نشان داد که خطر از دست دادن آرای جمهوری‌خواهان - و همچنین سهم قابل توجهی از رای دهندگان مستقل – برای او بالاست و می‌تواند در انتخابات سراسری نوامبر برای او مشکل ایجاد کند.

ویت آیرس، استراتژیست کهنه‌کار جمهوری‌خواهان، می‌گوید: «در یک کشور دو قطبی، هر نامزد باید آرا 90 درصد یا بیشتر از حزب خود را به دست آورد تا در انتخابات پیروز شود. اگر نزدیک به 90 درصد نباشید، نمی‌توانید در رقابت باشید. به گزارش اسوشیتدپرس، ترامپ در سال 2020، تنها 9 درصد از آرای حزب خود را به دست نیاورد و همچنان در انتخابات شکست خورد.

به گفته وال‌استریت‌ژورنال، در حالی که دموکرات‌ها برای ماه‌ها نگران عدم حمایت حزب از بایدن بودند -عمدتاً به دلیل محبوبیت کم در میان رای‌دهندگان جوان و اقلیت- سیگنال‌های اولیه از رقابت‌های نامزدی حزب جمهوری‌خواه نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان نیز ممکن است برای حفظ ائتلاف رای‌دهندگان خود با مشکل مواجه باشند.

image (28)

انتخابات مقدماتی شکاف‌های درون حزبی را بیشتر آشکار کرد، شکاف‌هایی که در حال حاضر التیام آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

جمهوری‌خواهانی که با ترامپ مخالف هستند در اکثریت نیستند، اما در یک انتخابات نزدیک، می‌تواند برای کمک به دموکرات‌ها کفایت کند. اگر حزب تصمیم بگیرد ترامپ را به عنوان نامزد خود انتخاب کنند، این موضوع یک آسیب‌پذیری بزرگ برای جمهوری‌خواهان خواهد بود.

این مشکل تنها مختص به جمهوری خواهان نیست. خود بایدن با یک حزب دموکرات دست و پنجه نرم می‌کند که بخشی از رای دهندگان آن را عصبانی کرده است. این دسته ممکن است به یک نامزد سوم رای دهند یا در روز انتخابات در خانه یمانند.

در نظرسنجی نیویورک تایمز در ماه گذشته، بایدن در میان رای‌دهندگان مستقل با 50 درصد به 38 درصد از ترامپ جلوتر بود.

دیوید وینستون، استراتژیست جمهوری خواه، مدت هاست استدلال می‌کند که رای دهندگان مستقل کلید پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هستند. ترامپ از برتری 4 درصدی در سال 2016، در میان این گروه تعیین کننده  به شکست 13 درصدی در میان این گروه در سال 2020 رسیده است. به گفته وینستون، این یک زنگ خطر بزرگ برای شانس پیروزی ترامپ در نوامبر است.