به گزارش اکوایران؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه از اعمال تحریم علیه سه نهاد به اتهام ارتباط با ایران و حزب‌الله خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت واقع در لبنان را به اتهام ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲ شرکت ترکیه‌ای و لبنانی به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

روز دوشنبه نیز وزارت امور خارجه انگلیس از اقدام هماهنگ این کشور و آمریکا برای تحریم هفت نفر و یک نهاد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داده بود.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، ناجی ابراهیم شریفی، محمد انصاری، محمد عبدالرزاق کنفانی، عبدالوهاب کوچک، علی کوچک، علی اسفنجانی، محمدرضا ناصرزاده و واحد ۸۴۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم‌های انگلیس و آمریکا اضافه شدند.

همچنین دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند، اشخاص حقیقی تحریم شده نیز حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم مدعی شد که شبکه‌ای از افرادی که «مخالفان ایرانی» را با دستور ایران هدف ترور قرار داده‌اند، تحریم کرده که برخی از اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

همچنین واحد ۸۴۰ سپاه پاسداران در لیست تحریم‌های ۲ کشور قرار گرفت.