به گزارش اکوایران، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز جمعه چندین موشک کروز را از سواحل غربی خود شلیک کرد. این چهارمین بار در یک هفته اخیر است که پیونگ یانگ چنین موشک‌هایی را پرتاب می‌کند.

کره شمالی از هفته گذشته اعلام کرده بود که موشک‌های کروز «استراتژیک» را آزمایش می‌کند، به این معنا که این موشک‌ها ممکن است برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند.

به نوشته رویترز، اوایل این هفته، رسانه‌های دولتی گزارش دادند که این کشور موشک‌های کروز جدیدی که از زیردریایی پرتاب می‌شوند را آزمایش کرده است.

آزمایش اخیر پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های دولتی کره شمالی در اوایل روز جمعه اعلام کردند که کیم از یک کارخانه کشتی سازی بازرسی کرده و بر اهمیت یک نیروی دریایی قوی در شرایط «آماده‌شدن برای جنگ» تاکید کرده است.

کیم در جریان این بازدید گفت: «تقویت نیروی دریایی مهم ترین موضوع در پیشبرد آمادگی برای جنگ است».

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه گفت که کیم از محل ساخت یک زیردریایی هسته‌ای بازدید کرده و در مورد مسائل مربوط به ساخت انواع دیگر کشتی‌های جنگی جدید گفتگو کرده است.

در نشست بزرگ حزب حاکم در سال 2021، کیم طرح‌هایی را برای توسعه و ارتقای قابلیت‌های نظامی کشور، از جمله ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای و پهپادهای زیر آب که می‌توانند حملات هسته‌ای را انجام دهند، ارائه کرد.

در ماه‌های اخیر، کره شمالی مجموعه‌ای از تسلیحات از جمله سامانه‌های موشک بالستیک در دست توسعه و یک پهپاد زیر آبی را آزمایش کرده است.

پیونگ‌یانگ آمریکا و کره جنوبی را به تشدید تنش‌ها از طریق انجام مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ متهم کرده است و گفته است که چاره‌ای جز افزایش آمادگی برای جنگ هسته‌ای برای این کشور باقی نگذاشته‌اند.

روز جمعه، فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده اعلام کرد که تمرینات با نیروهای عملیات ویژه کره جنوبی را تکمیل کرده است.