34؛ این عدد ممکن است به عدد جادویی نمادین در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر تبدیل شود.

به گزارش اکوایران، در رقابت سه نفره بین رئیس‌جمهور جو بایدن، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، و نامزد مستقل رابرت اف کندی جونیور که در حال شکل‌گیری است، این سوال پیش می‌آید؛ کدام نامزد می‌تواند 34 درصد از آرای عمومی یا بیشتر را به دست آورد؟

در حالی که بسیاری از «کارشناسان» هنوز احتمال پیروزی یک نامزد مستقل یا شخص ثالث در انتخابات را رد می‌کنند، به نظر می‌رسد در میان فعالان دموکرات و جمهوری‌خواه، نگرانی‌هایی وجود دارد به خصوص که اکنون این احتمال وجود دارد که کندی با بلیت حزب لیبرتارین نامزد شود.

به گزارش هیل، در اوایل این هفته در این سایت در مقاله‌ای با عنوان «مناقصه احتمالی لیبرتارین‌ها، آر اف کی جونیور دموکرات‌ها را آزار می‌دهد» به این احتمال اشاره شده است. در حالی که ترس فزاینده در برخی از فعالان دموکرات وجود دارد، این فقط دموکرات‌ها نیستند که با نگرانی زیادی به این احتمال می‌نگرند، جمهوری‌خواهان نیز هستند.

دلیل اصلی این است که کندی با تبدیل شدن به پرچمدار حزب لیبرتارین، احتمالا در رای‌گیری‌های ایالتی، از جمله ایالت‌های کلیدی میدان نبرد شرکت خواهد کرد.

 

داگ گوردون، استراتژیست دموکرات در این باره گفت: «ربودن خط رأی حزب لیبرتارین شانس او ​​را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که او هیچ شانسی برای آن ندارد، تغییر نخواهد داد. اما این شانس را افزایش می‌دهد که او بتواند نقش اسپویلر را بازی کند و کلید کاخ سفید را به ترامپ بازگرداند.»

هر زمان که یک استراتژیست دموکرات یا شخصیت رسانه‌ای لیبرال قاطعانه اعلام کرد که یک نامزد خاص «شانسی ندارد»، به همه توصیه می‌کنم که به یوتیوب بروند و فهرست بلندبالای فعالان دموکرات و کارشناسان لیبرال را که در سال 2015 و 2016 «تضمین می‌کردند» دونالد ترامپ، تاجر نیویورکی شانسی برای کسب نامزدی جمهوری‌خواهان ندارد و پس از آن کاملاً به ملت اطمینان می‌دادند که در انتخابات سراسری توسط هیلاری کلینتون مفتضحانه شکست خواهد خورد را تماشا کنند.

مشاهده این ویدئوها برای هر دانشجوی رشته علوم سیاسی و همچنین هر خبرنگار و کارشناس سیاسی باید الزامی باشد. این در مورد نفرت یا تحقیر در قلب فرد نسبت به یک نامزد خاص نیست، بلکه انگیزه رای‌دهندگانی است که به طور فزاینده‌ای از طرف هر دو حزب سیاسی احساس رها شدن می‌کنند.

به‌عنوان نمونه‌ای در دنیای واقعی اخیر و الگوی احتمالی کندی، اجازه دهید به سمت جنوب به آرژانتین بنگریم، جایی که خاویر میلی، لیبرتارین پوپولیست اخیراً به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

میلی در مبارزات خود می‌گفت :«از طبقه سیاسی یا انگل‌هایی که از طریق دولت زندگی می‌کنند نترسید. اگر پول در می‌آورید، به این دلیل است که محصول بهتری ارائه می‌دهید، با قیمت بهتر، در نتیجه به رفاه عمومی کمک می‌کند. تسلیم پیشروی دولت نشوید. دولت راه حل نیست.»

کندی پیام مشابهی را در چند ماه گذشته در سراسر کشور ارائه کرده است. بیش از آن، او به رای دهندگان، به ویژه رای دهندگان جوان یادآوری می‌کند که احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات اساسا آنها و ملت را شکست داده‌اند.

چرا این پیام مهم است؟ زیرا همانطور که میلی در آرژانتین ثابت کرد، رای دهندگان جوان به طور فزاینده‌ای آماده شنیدن این پیام هستند. میلی چقدر موفق بود که این روایت را مدام پیش ببرد؟ تقریبا 70 درصد از شهروندان زیر 25 سال به او رای دادند. رای‌دهندگان جوانی که معتقد بودند نخبگان نه تنها زندگی کنونی آن‌ها را مصیبت‌بار می‌کنند، بلکه آینده آن‌ها را نیز هدر می‌دهند.

همه اینها به یک امکان سیاسی و انتخاباتی بسیار جالب اشاره دارد. چه می‌شود اگر کندی که «هیچ شانسی ندارد» و قرار است فقط به عنوان «ویرانگر» خدمت کند، نه تنها با بلیت حزب لیبرتارین شرکت کند و در نوسانات کلیدی رای‌های ایالتی حضور داشته باشد، بلکه همچنان به جدا کردن بیشتر و بیشتر رای‌دهندگان جوان و مستقل ادامه دهد.

اکنون به آن عدد جادویی باز می‌گردیم؛ 34. اگر کندی 34 درصد آرا را به دست ‌آورد، فشار زیادی بر مجلس نمایندگان وارد می‌شود تا «کار درست را انجام دهد.»

من انتخاب شدن دونالد جی. ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ما در سال 2016 را به عنوان مدرکی در مورد اینکه چرا چنین سناریویی کاملاً ممکن است، به شما می‌دهم. سناریویی که بیش از پیش نخبگان دموکرات و جمهوری خواه را نگران می‌کند. نه ماه آینده بسیار جالب و البته روشنگر خواهد بود.