به گزارش اکوایران، شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به گروه انصارالله یمن گزارش داد که هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس اواخر روز یکشنبه موج جدیدی از حملات هوایی را علیه کمپ‌های حوثی‌ها در شمال یمن آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، این حملات به اهدافی در استان صعده، پایگاه حوثی‌ها و حدیده، شهر بندری استراتژیک دریای سرخ اصابت کرد.

در صعده، حملات بخش شرقی مرکز استان و ناحیه شمالی باکیم را هدف قرار دادند.

در حدیده، حملات اردوگاه‌هایی را در رأس عیسی، یک منطقه ساحلی شمال غربی، و منطقه همجوار از زیدیه هدف قرار دادند. حملات دیگر به بخش جنوبی شهر که درگاه اصلی کالاهای وارداتی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها است، رسید.

طرف آمریکایی در مورد حملات هوایی جدید که کمتر از 24 ساعت پس از دور دیگری از حملات آمریکا و انگلیس به اردوگاه‌های حوثی‌ها در مناطق تحت کنترل آنها انجام شد، اظهار نظری نکرده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد که هدف از حملات هوایی قبلی در شنبه شب مختل کردن و کم کردن بیشتر توانایی‌های  حوثی برای انجام حملات در دریای سرخ بوده است.

محمد عبدالسلام، مذاکره‌کننده ارشد حوثی‌ها در تلویزیون المسیره گفت که حملات هوایی ایالات متحده تسلیحات گروهش را نابود نمی‌کند یا عملیات نظامی و قابلیت‌های آن را محدود نمی‌کند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها قول داد که گروهش حملات تلافی جویانه‌ای را علیه نیروی دریایی ایالات متحده پس از حمله هوایی آمریکا به اردوگاه‌های این گروه در شش استان شمالی، از جمله صنعا، پایتخت، آغاز خواهد کرد.