به گزارش اکوایران، دولت بایدن می‌خواهد جنگ اوکراین حداقل تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ادامه یابد، اما خطری در کمین است، به‌ویژه اگر روسیه تهاجم واقعاً بزرگی را انجام دهد. به همین دلیل، طرح جدیدی در حال ظهور است، طرحی که مکتوب نیست اما در صحنه سیاست دیده می‌شود.

به عنوان مثال، زمانی که رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی تصمیم گرفت والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح را اخراج کند، ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی، که مستقیماً مسئول سیاست‌های ایالات متحده و ناتو در اوکراین است، به کیف شتافت.

به نوشته آسیاتایمز، هیچ عکسی از نولند و زلنسکی وجود ندارد. اما چرا نولند به کیف شتافت؟ تقریباً به طور قطع کاخ سفید به او گفته بود که اگر اوضاع در کیف به هم ریخت، فوراً خود را به آنجا برساند. ظاهراً نگرانی جدی وجود داشت که زالوژنی ممکن است ارتش را به کنترل بگیرد و از آن برای تعقیب زلنسکی استفاده کند.

زالوژنی تاکنون حرکتی نکرده است. البته هنوز هم می‌تواند، بنابراین می‌توان حدس زد که نولند در کیف بود تا بیشتر با زالوژنی صحبت کند تا زلنسکی. هیچ گزارش عمومی از هیچ ملاقاتی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که کار او این بود که زالوژنی را آرام کند و به او انگیزه‌هایی دهد تا درست رفتار کند.

واشنگتن به طور رسمی در مورد تغییرات نظامی در کیف چیزی نمی‌گوید. کاخ سفید می‌گوید این یک موضوع «داخلی اوکراین» است و واشنگتن چیزی برای گفتن ندارد.

به گفته این نشریه، مطمئناً چنین چیزی درست نیست. واشنگتن از قبل از سال 2014 در سیاست اوکراین نقش داشته است و نولاند کسی بود که باید چیزی را که واشنگتن می‌خواست به دست می‌آورد.

US-Victoria-Nuland

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا

همچنین تعجبی وجود ندارد که زالوژنی باید قربانی می‌شد. کسی باید مقصر شکست ضد حمله کی‌یف و هدر دادن میلیاردها دلار تجهیزات و تدارکات ایالات متحده باشد.

روسیه احتمالاً یک حمله بزرگ دیگر ترتیب خواهد داد، به این دلیل که پوتین برای تثبیت دوره بعدی ریاست جمهوری خود به آن نیاز دارد. انتخابات برای 17 مارس برنامه ریزی شده است و انتخاب مجدد پوتین احتمالاً به این دلیل است که او هرگونه مخالف واقعی را سرکوب کرده است. اما با وجود این، پوتین نیاز به تقویت افکار عمومی روسیه دارد و برگزاری یک انتخابات باشکوه بسیار مهم است.