به گزارش اکوایران، علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - در نشست خبری هفتگی امروز (سه‌شنبه - 17 بهمن) با اشاره به اینکه مراکز تجاری ایران در ۱۷ کشور فعال شده است اعلام کرد: به گزارش دستگاه‌های متولی در وزارت اقتصاد، در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم؛ در حوزه تامین ارز صنعت و معدن، نسبت به چهار سال قبل از آن ۶۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

او افزود: در حوزه تجارت، مراکز تجاری ما در ۱۷ کشور فعال شده است که هم معرف فعالان اقتصادی تجاری ما در کشورهای مختلف است و هم در انجام تشریفات قانونی برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تسهیل‌گری می‌کنند.

یک پنجم بودجه کل کشور بدون منابع نوشته شده است

سخنگوی دولت در رابطه با ناترازی‌ها گفت: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه،‌ ناترازی‌هایی که به واسطه تغییرات مجلس در بودجه رخ داده و منابع لازم پیش‌بینی نشده، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

او افزود: میزان ناترازی‌ای که مجلس در بودجه ایجاد کرده عدد بسیار بالا و چشم گیری است و شاکله بودجه را تحت تاثیر قرار داده و یک پنجم بودجه کل کشور بدون منابع نوشته شده است؛ انتظار این است با همراهی، همفکری و نگاه کارشناسی، بودجه را به صورت جدی مورد بازنگری قرار دهیم و به عنوان سخنگوی دولت از مجلس خواهش می‌کنم که کنترل تورم را به عنوان خط قرمز بداند و به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی باشد.

برنامه دولت برای ناترازی در مصرف بنزین 

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با ناترازی بنزین در کشور گفت: برای حل این ناترازی، سیاست دولت غیر قیمتی بوده است و اولین سیاست افزایش تولید بنزین است؛ سرعت و رشد نرخ مصرف بنزین در کشور بالاست.

او افزود: ۳۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق کشف و برخورد شده است.

ثبت شرکت‌های دانش بنیان ۳ برابر شده است

سخنگوی دولت بیان کرد: همچنین جذب نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها در دستور کار دولت قرار دارد.

او ادامه داد: ثبت شرکت‌های دانش بنیان در این دولت ۳ برابر شده و حمایت‌های مختلفی از این شرکت ها صورت گرفته است.

به گفته وی، ۴ هزار فرصت بورسیه برای جذب نخبگان در خودروسازی‌ها و فولادی‌ها و نفتی‌ها ایجاد شده است؛ در حوزه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی هم مصوباتی وجود دارد و امروز روز آخر سومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی است.

بر اساس اظهارات وی، دفتر هیات دولت هم در این فراخوان ۱۲ پست برای جذب نخبگان در کمیسیون‌های تخصصی دولت درخواست داده است و این فرآیندها برای اشتغال نخبگان در حال انجام است.