به گزارش اکوایران، انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه طی یک ماه آینده برگزار خواهد شد و حالا مقامات در کرملین به تکاپو افتاده‌اند تا کسی قدرت پوتین را تهدید نکند.

بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند تمامی مخالفان واقعی پوتین که می‌توانسته‌اند تهدیدی جدی برای قدرت او باشند اکنون در زندان به سر می‌برند. الکسی ناوالنی یکی از همان چهره‌هاست.

با این حال، به نظر می‌رسد باز هم از میان مخالفان، کسی توانسته برای نامزدی در انتخابات اقدام کند و با استقبال مردم هم مواجه شود.

بوریس نادژین که به عنوان چهره‌ای صلح‌جو شناخته می‌شود، به عنوان نامزد از حزبی خارج از پارلمان روسیه برای شرکت در انتخابات اقدام کرده است.

این مرد ۶۰ ساله توانسته با اقبال عمومی همراه شود و در عین‌حال، توانسته تعداد امضاهای لازم برای به دست آوردن صلاحیت در انتخابات را جمع کند. اکنون اما که سایه تهدید او بر سر پوتین جدی شده، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرده که درصد بالایی از امضاهای او تقلبی هستند.

به زودی مشخص می‌شود که نادژین صلاحیت شرکت در انتخابات را خواهد داشت یا خیر؛ اما خودش تاکید کرده که نسبت به رد اعتبار امضاها درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که چرا پوتین از جانب نادژین احساس تهدید می‌کند.