به گزارش اکوایران، کامالا هریس گفت که آماده است در نقش بایدن حضور داشته باشد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا نگرانی‌های رأی‌دهندگان در مورد سن رئیس‌جمهور بایدن به این معنی است که او باید آنها را متقاعد کند که آماده برای خدمت است، به صراحت پاسخ داد: «من آماده خدمت هستم». هریس گفت، هرکسی که با آشناست می‌داند که او کاملا از ظرفیت رهبری برخوردار است.

این پاسخ که در مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال در روز سه شنبه -دو روز قبل از گزارش یک مشاور ویژه در مورد نگرانی‌ها در مورد ‌هوشیاری ذهنی بایدن 81 ساله- ابراز شد، برجسته شده است. در این گزارش آمده است که بایدن در مصاحبه‌های خود «توانایی ضعیف» خود را نشان داد و او را «مردی مسن با حافظه ضعیف» خواند.

این سخنان، موقعیت هریس 59 ساله را به عنوان اولین زن و معاون رئیس‌جمهور سیاه‌پوست برجسته کرده، که دوران تصدی وی با انتقاد از مهارت‌های سیاسی او مشخص شده است. 

در ماه‌های اخیر، هریس مسئولیت‌های عمومی بیش‌تری را بر عهده گرفته است. او به پیام‌رسان اصلی دولت در زمینه حقوق سقط جنین تبدیل شده است، مسئولیت دفتر جدید پیشگیری از خشونت با سلاح در کاخ سفید را بر عهده گرفت و نقش مهمی را در مدیریت دولت بایدن در جنگ غزه ایفا می کند.

هریس که در تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و سخنرانی قاطع در دبی در مورد مناقشه، به بایدن پیوسته، دولت آمریکا را وادار به ابراز همدلی بیش‌تر با فلسطینی‌ها و تمرکز بر طرح غزه پس از جنگ کرده است.

به گفته یک فرد آشنا با این درخواست، مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش بازپرس ویژه، دستیاران وست وینگ از تیم هریس خواستند تا او را در یک برنامه خبری یکشنبه برای دفاع از رئیس جمهور شرکت کنند. در یک رویداد روز جمعه، هریس علناً این گزارش را با انگیزه سیاسی و بیهوده محکوم کرد و از بایدن به شدت دفاع کرد.