به گزارش اکوایران، منابع رسانه‌ای عصر چهارشنبه چهارمین حمله آمریکا و انگلیس به یمن طی همین روز خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، شبکه «المسیره» در این باره اعلام کرد که آمریکا و انگلیس با انجام یک حمله دیگر، منطقه «الجاح» واقع در شهرستان «بیت الفیقه» در جنوب استان «الحدیده» (غرب یمن) را هدف قرار دادند. 

بر پایه این گزارش، این چهارمین حمله امروز آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف یمن و به ویژه استان الحدیده است. پیش از این جنگنده‌های آمریکا و انگلیس یک بار بامداد و ۲ مرحله طی بعد از ظهر امروز مناطقی از یمن را هدف قرار داده بودند.

مناطق مختلف یمن طی روزها و هفته‌های گذشته آماج حملات آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند. این حملات با هدف تحت فشار قرار دادن یمن به منظور توقف محاصره دریایی اعمال شده بر اسرائیل انجام می‌گیرد.

در همین شرایط، انصارالله یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در 7 اکتبر، 34 کشتی متعلق به امریکا، بریتانیا و رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. 

به نوشته میدلیست نیوز، ضیف الله الشامی سخنگوی دولت انصارالله یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا در این زمینه تصریح کرد که از 7 اکتبر، شمار عملیات نیروهای دریایی انصارالله یمن به 34 عملیات رسید. وی گفت که در این مدت 14 کشتی امریکایی، 3 کشتی بریتانیایی و 17 کشتی اسرائیل هدف حمله قرار گرفتند. الشامی افزود که انصارالله تنها علیه کشتی های امریکایی، بریتانیایی و اسرائیلی  عملیات نظامی انجام می دهد.