به گزارش اکوایران، ایالات متحده اطلاعات جدیدی در مورد توانایی‌های هسته‌ای روسیه به دست آورده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، به گفته مقامات آگاه، دولت ایالات متحده، کنگره و متحدانش در اروپا را از اطلاعات جدید در مورد قابلیت‌های هسته‌ای روسیه که می‌تواند یک تهدید بین‌المللی باشد، مطلع کرده است.

این مقامات گفتند که اطلاعات جدید جدی است - اما این قابلیت هنوز در حال توسعه است و روسیه آن را مستقر نکرده و تهدیدی فوری برای ایالات متحده، اوکراین یا متحدان اروپایی آمریکا ایجاد نمی‌کند. این اطلاعات بسیار محرمانه است و در حال حاضر از حالت طبقه بندی خارج نمی‌شود.

یک مقام فعلی و یک مقام سابق آمریکایی به این روزنامه گفته که اطلاعات جدید مربوط به تلاش‌های روسیه برای توسعه یک سلاح هسته‌ای ضد ماهواره‌ای در فضا است. آن‌ها گفته‌اند که این سلاح هسته‌ای فعلا در مدار مستقر نشده است.

این تهدید پس از آن آشکار شد که مایکل ترنر، نماینده جمهوری‌خواه اوهایو و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، بیانیه‌ای مرموز صادر کرد و از دولت بایدن خواست تا این مطالب را از حالت طبقه‌بندی خارج کند. اظهارات ترنر و تصمیم او برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دیگران در کنگره، واشنگتن را مجبور به واکنش کرده است. این بیانیه خشم مقامات کاخ سفید را برانگیخت که نگران از دست دادن منابع مهم اطلاعات در مورد روسیه بودند. در حالی که ترنر از متحدان کاخ سفید در زمینه کمک به اوکراین بوده، اظهارات او در روز چهارشنبه به آخرین نقطه عطف در روابط تیره بین دولت بایدن و جمهوری‌خواهان کنگره تبدیل شد.