به گزارش اکوایران،  مدیر کل دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل مدعی شد غنی‌سازی اتمی ایران هم‌چنان در سطح بالا قرار دارد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد: «ایران به غنی‌سازی اورانیوم بسیار فراتر از مقادیر مورد نیاز تجاری هسته‌ای،علیرغم فشارهای سازمان ملل برای توقف آن، ادامه می‌دهد».

 گروسی روز دوشنبه گفت که می‌خواهد ماه آینده برای اولین بار در یک سال گذشته به تهران سفر کند تا به اختلافات پایان دهد. او پس از اطلاع رسانی به وزرای خارجه اتحادیه اروپا در این زمینه، به رویترز  گفت: «در حالی که سرعت غنی‌سازی اورانیوم ایران از پایان سال گذشته اندکی کاهش یافته بود، ایران هم‌چنان با نرخ بالای حدود 7 کیلوگرم در ماه به غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 60 درصد  ادامه داده است».

گروسی گفت: «کاهش و افزایش سرعت غنی‌سازی اخیر ایران مانند چرخه‌ای است که برای من تغییری اساسی در روند موجود ایجاد نمی‌کند که نهایتا به افزایش مداوم ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده منتج می‌شود».

او افزود: «به نظر می‌رسد که ما از هم دور می‌شویم... ایران می‌گوید آنها از غرب مشوق‌هایی دریافت نمی‌کنند، اما من درک این منطق را بسیار پیچیده می‌دانم زیرا آن‌ها باید با ما همکاری کنند... و این مسئله هرگز نباید مشروط به انگیزه‌های اقتصادی یا دیگر مسائل باشد».

گروسی قبل از سفر به تهران به مسکو خواهد رفت تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند. او گفت: «روسیه نقش مهمی در قبال موضوع ایران دارد. این کشور در گذشته به عنوان یک کشور برجام ایفای نقش کرده و در شرایط کنونی که برجام کاملاً از هم پاشیده است، چیزی باید این خلاء را پر کند».