به گزارش اکوایران، یولیا ناوالنایا، بیوه رهبر فقید اپوزیسیون روسیه، الکسی ناوالنی، روز شنبه از مقامات روسی خواست که جسد او را برای دفن آزاد کنند و ولادیمیر پوتین «اهریمنی» را به شکنجه جسد او متهم کرد.

ناوالنایا در یک ویدئوی شش دقیقه‌ای که در یوتیوب منتشر شد، رئیس‌جمهور روسیه را متهم کرد که جسد همسرش را گروگان گرفته است و اعتقادات مسیحی پوتین را که اغلب ادعا می‌کرده است، زیر سوال برد.

به گزارش گاردین، مادر ناوالنی، لیودمیلا ناوالنایا، روز جمعه گفت که بازرسان روسی از تحویل جسد پسرش از سردخانه‌ای در شهر دورافتاده سالخارد در قطب شمال خودداری می‌کنند تا زمانی که او موافقت کند که ناوالنی را بدون تشییع عمومی دفن کند.

او گفت که یکی از مقامات به او گفته است که باید با خواسته‌های آنها موافقت کند زیرا جسد ناوالنی در حال تجزیه است.

دستیاران ناوالنی روز شنبه گفتند که مقامات تهدید کرده‌اند که او را در مستعمره زندان دورافتاده که در آنجا جان باخته است، دفن خواهند کرد، مگر اینکه خانواده‌اش با شرایط آنها موافقت کنند.

یولیا ناوالنایا در ویدئوی خود مدعی شد که پوتین شخصاً مسئول محل اختفای جسد شوهرش است و او را همانطور که در زندگی شنکجه کرده در مرگ هم شکنجه می‌کند.

ناوالنایا با لباس سیاه گفت: «ما قبلاً می‌دانستیم که ایمان پوتین جعلی است، اما اکنون آن را واضح‌تر از همیشه می‌بینیم. هیچ مسیحی واقعی هرگز نمی‌تواند کاری را که پوتین اکنون با جسد الکسی انجام می‌دهد، انجام دهد.»

پوتین از زمان بازگشت به ریاست جمهوری روسیه در سال 2012، خود را به عنوان مدافع ارزش‌های سنتی و محافظه کارانه در برابر آنچه او به عنوان لیبرالیسم مخرب غربی معرفی می‌کند، قرار داده است.

او همچنین نزدیکی خود به کلیسای ارتدکس روسیه را برجسته کرده است و به طور مرتب در مراسم جشن‌های مذهبی ظاهر می‌شود و از ایمان خود صحبت می‌کند.

یولیا گفت که شوهرش یک مسیحی مؤمن بود که به کلیسا می‌رفت. و فعالیت سیاسی او از ارزش‌های مسیحی الهام گرفته شده است.

او در پایان ویدئوی خود گفت: «جنازه شوهرم را به ما پس بدهید. ما می‌خواهیم مراسم تشییع جنازه برگزار کنیم و او را به شیوه‌ای انسانی و در خاک دفن کنیم، همانطور که در مسیحیت ارتدکس مرسوم است.»