به گزارش اکوایران، بر اساس بیانیه تیم الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه دوباره در دو جلسه دادگاه برنامه‌ریزی شده که روز جمعه از طریق لینک ویدیویی انجام شد، غایب بود.

تیم ناوالنی می‌گویند که این سیاستمدار برجسته اکنون 17 روز است که مفقود شده است و محل اختفای فعلی او مشخص نیست.

 تیم ناوالنی در یک پست تلگرامی گفت: «امروز الکسی قرار بود دو محاکمه داشته باشد. باز هم او را به جلسات نیاوردند. ناوالنی هرگز برای این مدت طولانی پنهان نبوده است.» مدت زمان بی‌سابقه غیبت ناوالنی از انظار عمومی نگرانی‌هایی را در مورد امنیت او ایجاد کرده است.

دستیاران ناوالنی درخواست اطلاعات درباره شرایط او را مجدداً مطرح کرده‌اند و برای جزئیات کامل و قابل اعتماد در مورد موقعیت یا وضعیت فعلی او یک جایزه ارائه کرده‌اند.

کرملین هفته گذشته در پاسخ به سوالی مکرر در مورد غیبت ناوالنی به خبرنگاران گفت که «نه قصد و نه توانایی نظارت بر سرنوشت زندانیان و روند اقامت آنها در نهادهای مربوطه را دارد.»

ولادیمیر میلوف، معاون سابق وزیر انرژی روسیه و مشاور کنونی ناوالنی، با اشاره به اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه قصد دارد دوباره در انتخابات روسیه نامزد شود، به ریچارد کوئست از سی‌ان‌ان گفت که زمان ناپدید شدن ناوالنی «تصادفی نبود.»

میلوف گفت «من فکر می‌کنم این یک تاکتیک عمدی است. تصادفی نیست که ناوالنی دقیقاً در همان لحظه‌ای که انتخابات به اصطلاح دروغین ریاست‌جمهوری اعلام شد ناپدید شد و پوتین اعلام کرد که قرار است دوباره نامزد شود.»

میلوف افزود: «پوتین واقعاً مایل است نشان دهد که قرار است برای یک دوره دیگر از طریق ارعاب، از طریق سرکوب، از طریق فشار بر جامعه وارد کرملین شود و این به وضوح یک تهدید برای همه نیروهای مخالف است.»

قبل از مصاحبه، سی‌ان‌ان روز جمعه با سرویس زندان روسیه تماس گرفت و اطلاعاتی در مورد محل اختفای ناوالنی درخواست کرد.

میلوف روز جمعه به کوئست گفت که علیرغم تلاش‌های او برای یافتن محل اختفای ناوالنی «تاکنون هیچ پاسخی وجود ندارد.»

میلوف گفت که همکارانش برای درخواست اطلاعات در مورد محل اختفای ناوالنی نیاز به ارسال پرس و جوهای رسمی و کتبی به مؤسسات بازداشت در روسیه دارند، روندی که او آن را «خسته‌کننده» و «تلاش و زمان‌بر» توصیف کرد.

میلوف گفت: «همکاران من از تمام بازداشتگاه‌های شناخته شده در روسیه بی‌وقفه پرس و جو کرده‌اند تا ناوالنی را پیدا کنند.»

او افزود که آنها پاسخ‌هایی دریافت کرده‌اند و برخی از بازداشتگاه‌ها تایید کرده‌اند که ناوالنی در آن مراکز حضور نداشته است. او گفت که سایر مراکز هنوز به این استعلام‌ها پاسخ نداده‌اند و افزود که این یک «فرآیند ثابت» است.