به گزارش اکوایران، یکی از وزیران ارشد کابینه اسرائیل روز یکشنبه برای گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت، چیزی که سرزنش رهبر اسرائیل را برانگیخت.

به نوشته اسوشیتدپرس این نشانه دیگری از گسترش شکاف‌ها در کابینه اسرائیل است درحالی که نزدیک به پنج ماه از جنگ با حماس می گذرد.

سفر بنی گانتز که [در ظاهر] میانه‌روتر است به ایالات متحده در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین واشنگتن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جناح راست اسرائیل، بر سر غزه انجام می شود.

یکی از مقامات حزب لیکود به رهبری نتانیاهو گفت که سفر گانتس بدون مجوز رهبر اسرائیل انجام شده است.

این مقام گفت نتانیاهو درباره این سفر «گفتگوی سختی» با گانتز داشته و به او گفته است که این رژیم «فقط یک نخست وزیر» دارد.

یکی دیگر از مقامات اسرائیلی گفت که گانتز به نتانیاهو در مورد برنامه های خود برای سفر به ایالات متحده گفته است که به گفته آنها برای تقویت روابط با واشنگتن، تقویت حمایت از کمپین زمینی اسرائیل و کمک به آزادی گروگان های اسرائیلی که هنوز در غزه هستند، بوده است.

بر اساس اکثر نظرسنجی‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از آغاز جنگ این کشور با حماس، محبوبیت زیادی را از دست داده است.

اولویت های ایالات متحده در منطقه به طور فزاینده‌ای توسط کابینه فوق افراطی نتانیاهو مختل شده است.

حزب میانه‌روتر گانتس گاهی به عنوان وزنه‌ای در برابر متحدان راست افراطی نتانیاهو عمل می‌کند.

بسیاری از اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول حمله  حماس می دانند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، حملات نظامی اسرائیل به غزه دست کم 30410 فلسطینی را کشته است که حدود دو سوم آنها زن و کودک بودند.

ایالات متحده می‌خواهد شاهد پیشرفت در ایجاد یک کشور فلسطینی باشد و یک رهبری اصلاح‌شده فلسطینی را در نظر دارد که غزه را با چشم‌اندازی به سوی تشکیل کشور نهایی اداره کند.

اما این هدف با مخالفت نتانیاهو و تندروهای کابینه او مواجه شده است.

گانتز، که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورت برگزاری رأی‌گیری امروز، حمایت کافی برای نخست‌وزیر شدن را به دست می‌آورد، در مورد دیدگاه خود نسبت به تشکیل کشور فلسطین مبهم باقی مانده است.

رووون هازان، استاد علوم سیاسی در دانشگاه عبری اورشلیم، گفت: اگر شکاف‌های سیاسی افزایش یابد و گانتز از دولت کناره‌گیری کند، دریچه‌ها به روی اعتراضات گسترده‌تری از سوی اسرائیلی‌ها باز خواهد شد.