به گزارش اکوایران، نماینده ویژه دولت ایالات متحده مدعی شد درگیری‌ها در مرز جنوبی لبنان ممکن است «غیر قابل مهار» شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، عاموس هوخشتاین نماینده  ویژه آمریکا روز دوشنبه گفت که آتش‌بس در غزه لزوماً به طور خودکار به خصومت‌ها در سراسر مرز جنوبی لبنان پایان نمی‌دهد و نسبت به خطرات تشدید درگیریها هشدار داد.

هوخشتاین به عنوان بخشی از تلاش‌های به ظاهر دیپلماتیک برای پایان دادن به چهار ماه تبادل آتش بین حزب الله و اسرائیل که به موازات جنگ غزه انجام می‌شود، به بیروت سفر کرده است. این بدترین درگیری در سراسر مرزهای جنوبی لبنان از زمان جنگ سال 2006 بوده و نگرانی‌ها از رویارویی بزرگ‌تر را تشدید کرده است. او پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان که از چهره‌های نزدیک به حزب‌الله است، به خبرنگاران گفت: «تشدید خشونت به نفع هیچ‌کس نیست و چیزی به نام جنگ محدود وجود ندارد».

هوخشتاین گفت که اصطکاک در مرز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.  او گفت: «یک آتش بس موقت کافی نیست. یک جنگ محدود الزاما قابل مهار نیست».

الیاس بوصعب معاون رئیس پارلمان لبنان به رویترز گفت که او معتقد است که زمان دیدار هوخشتاین نشان دهنده پیشرفت در تلاش‌ها برای آتش‌بس غزه است.

حزب الله علناً اعلام کرده است که حملات خود به اسرائیل از لبنان را با توقف حملات اسرائیل به نوار غزه متوقف خواهد کرد، مگر این‌که اسرائیل به بمباران لبنان ادامه دهد. اما هوخشتاین گفت که آتش بس غزه به طور خودکار باعث آرامش در جنوب لبنان نخواهد شد و گفت که برای حل دیپلماتیک درگیری در آن سوی مرز «امیدوار» است. او گفت: «لزوماً این اتفاق نمی‌افتد که وقتی شما در غزه آتش‌بس دارید، به طور خودکار به لبنان هم کشیده شود».