به گزارش اکوایران، به گفته نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در آخر هفته در فلوریدا با ایلان ماسک میلیاردر معروف دیدار کرد. این دیدار در شرایطی صورت گرفت رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه به دنبال کمک نقدی عمده برای کمپین انتخاباتی مجدد خود است.

بر اساس گزارش تایمز، ترامپ روز یکشنبه با ماسک - یکی از ثروتمندترین افراد جهان- و تعدادی از کمک‌کنندگان ثروتمند جمهوری‌خواه دیدار کرد و امیدوار است که به زودی با ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس و مالک ایکس گفتگو داشته باشد. 

تایمز می‌گوید ترامپ که ثروت شخصی‌اش اخیراً از رایی که علیه او در یک پرونده کلاهبرداری مدنی در نیویورک و یک محاکمه جداگانه برای کلاهبرداری ضربه‌های زیادی خورده است، قصد دارد مشارکت‌کنندگان عمده دیگری را در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری خود داشته باشد.

ماسک نگفته است که آیا قصد دارد از ترامپ حمایت مالی کند یا خیر، اما این کارآفرین میلیاردر متولد آفریقای جنوبی در پست‌های رسانه‌های اجتماعی گفته است که با پیروزی جو بایدن که در سال 2020 ترامپ را شکست داد، مخالف است.

ماسک مدت‌هاست که به دنبال این بوده که خود را از نظر سیاسی مستقل معرفی کند، اما قبلاً گفته بود که در سال 2020 به بایدن رای داده است. با این حال، از آن زمان تاکنون از رئیس‌جمهور انتقاد کرده و با دولت او درگیر شده است.

در ماه نوامبر، کاخ سفید توییتی را که ماسک ارسال کرده بود و گفته می‌شد نشان دهنده یهودستیزی بود، به عنوان «نفرت‌انگیز» توصیف کرد. در ماه دسامبر، مادر ماسک رئیس جمهور را متهم کرد که مانع برنامه‌های این میلیاردر برای تبدیل جهان به مکانی بهتر شده است.

سال گذشته ماسک گفت که دیگر به بایدن رای نخواهد داد و - طبق گزارش تایمز - او به صراحت اعلام کرده است که شکست رئیس جمهور اولویت است.

به گزارش گاردین، ماسک با ثروت خالصی که مجله فوربس در حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده است، منابعی را دارد که تقریباً به تنهایی مزیت مالی عظیمی را که انتظار می‌رود بایدن و حامیانش نسبت به ترامپ در مبارزات انتخاباتی 2024 داشته باشند، جبران می‌کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ در گزارشی به کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) اعلام کرد، افشاگری‌های مالی ارائه شده در ماه گذشته نشان می‌دهد که دارایی‌های نقدی ترامپ با انجام کمپین‌های مقدماتی موفقیت‌آمیز جمهوری‌خواهان به کمی بیش از 30 میلیون دلار کاهش یافته است.

بایدن که برای نامزدی حزب دموکرات خود با روند رقابتی کمتری روبرو بوده است، در افشای جداگانه‌ای به کمیسیون انتخابات گفت که مبارزات انتخاباتی او در ژانویه با حدود 56 میلیون دلار پول نقد به پایان رسید که در مقایسه با 46 میلیون دلار در دسامبر افزایش داشته است.