به گزارش اکوایران، بر اثر فرود ناموفق بسته‌های کمک‌های هوایی بر روی تجمع مردم در اردوگاه الشطی در غرب شهر غزه در روز جمعه، حداقل پنج نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

یکی از خبرنگاران حاضر در محل به سی‌ان‌ان گفت که او شاهد سقوط بسته‌های کمکی از هواپیماها بر فراز اردوگاه الشطی بوده است اما نمی‌تواند تایید کند که کدام کشور پشت این پرتاب هوایی بوده است.

محمد آل الشیخ، رئیس بخش مراقبت‌های اضطراری مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه تایید کرد که پنج نفر در این حادثه کشته شدند. به گفته آل الشیخ حال برخی از مجروحان این حادثه که به الشفا منتقل شده اند وخیم است.

بر اساس ویدئوهای به دست آمده از این حادثه، زمانی که چتر نجات روی یک پالت درست عمل نمی‌کند، عملیات پرتاب کمک‌ها دچار مشکل می‌شود. این پالت و محتویات آن در حال سقوط با سرعت زیاد به سمت یک ساختمان مسکونی در غرب غزه دیده می‌شود.

در حالی که کمک‌ها به سمت زمین می‌روند، با صدای بلندی به زمین برخورد می‌کنند. در حالی که به نظر می‌رسد اکثر چترهای دیگر به درستی عمل کرده‌اند، پالت‌ها همچنان با سرعت خطرناکی در حال سقوط هستند، که می‌تواند خروج از مسیر آن‌ها را دشوار کند.

ایالات متحده و سایر کشورها در بحبوحه هشدارهای سازمان ملل مبنی بر اینکه صدها هزار نفر در منطقه محاصره شده در آستانه قحطی هستند، کمک‌های بشردوستانه را از طریق هواپیما به غزه پرتاب کرده‌اند.

پس از اعلام این برنامه توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در جمعه گذشته، آژانس‌های امدادی از آن انتقاد کردند و با توجه به مقیاس نیاز در غزه، آن‌ها را ناکارآمد دانستند.

دفتر رسانه‌ای غزه گفت: «پرتاب کمک‌ها به این شکل به جای یک خدمت بشردوستانه، تبلیغاتی پر زرق و برق است. ما قبلاً هشدار داده بودیم که این تهدیدی برای جان شهروندان در نوار غزه است و این همان چیزی است که امروز با افتادن بسته‌ها روی سر شهروندان اتفاق افتاد.»

در این بیانیه آمده است: «پیش از اینکه دیر شود، از طریق گذرگاه‌های زمینی کمک بیاورید.»