به گزارش اکوایران، فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا کرد که «حمله گسترده» نیروهای انصارالله یمن در دریای سرخ و خلیج عدن را دفع کرده است. 

به نوشته میدلیست نیوز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که در این حمله گسترده که بامداد روز شنبه انجام شده، 15 پهپاد انصارالله منهدم شده است. این فرماندهی افزوده که انصارالله میان ساعت‌های 4 تا 6 بامداد امروز به وقت محلی حمله‌ای گسترده در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

در همین شرایط، یحیی سریع، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که این گروه 2 عملیات نظامی علیه یک کشتی و ناوشکن‌های امریکا در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داد. او افزود که در این عملیات که با چند موشک و پهپاد انجام شد، کشتی PROPEL FORTUNE امریکا در خلیج عدن با موشک دریایی مناسب هدف حمله قرار گرفت. سریع تصریح کرد که عملیات دوم، حمله به ناوشکن های امریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن با 37 پهپاد بود.

سخنگوی نظامی انصارالله یمن تاکید کرد که این گروه در این 2 عملیات اهداف خود را با موفقیت محقق کرد. سریع ضمن درود فرستادن به همه ملت بزرگ یمن بابت تظاهرات در تاکید بر موضع ثابت یمن در حمایت از ملت فلسطین، تاکید کرد که انصارالله به عملیات در دریای سرخ و عرب تا زمان توقف حملات و رفع محاصره از ملت فلسطین در غزه ادامه می دهد.