به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه گفت که معتقد است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نحوه جنگ علیه حماس در غزه، «بیش از کمک به اسرائیل به آن آسیب می‌زند.»

رهبر ایالات متحده در یک مصاحبه حمایت خود را از حق [ادعایی] اسرائیل برای تعقیب حماس پس از حمله 7 اکتبر ابراز کرد، اما درباره نتانیاهو گفت که «او باید توجه بیشتری به تلفات بیگناهان در نتیجه اقدامات انجام شده داشته باشد.»

به گزارش بلومبرگ، بایدن ماه‌ها هشدار داده بود که اسرائیل در خطر از دست دادن حمایت بین المللی به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه است و آخرین اظهاراتش در مصاحبه با جاناتان کیپهارت، خبرنگار ام اس ان بی سی نشان از تیرگی روابط بین دو رهبر دارد.

بایدن درباره تعداد کشته‌شدگان غزه گفت: «من فکر می‌کنم یک اشتباه بزرگ است.»

بایدن گفت که حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح در غزه، جایی که بیش از 1.3 میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، برای او «خط قرمز» است، اما گفت که ارسال سلاح‌هایی مانند موشک‌های رهگیر گنبد آهنین را که از غیرنظامیان اسرائیلی محافظت می‌کند، قطع نخواهد کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره رفح گفت: «این یک خط قرمز است، اما من هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد. دفاع از اسرائیل هنوز حیاتی است، بنابراین هیچ خط قرمزی وجود ندارد که ارسال همه سلاح‌ها را قطع کنم تا آن‌ها گنبد آهنین را برای محافظت از خود نداشته باشند.»

بایدن گفت که مایل است سخنان خود را مستقیماً با کنست اسرائیل مطرح کند. او چند هفته پس از حمله 7 اکتبر به اسرائیل سفر کرد. جو بایدن از توضیح بیشتر در مورد چگونگی یا اینکه آیا چنین سفری ممکن است تحقق یابد یا نه خودداری کرد.

بایدن همچنین خاطرنشان کرد که بیل برنز، رئیس سیا در حال حاضر در منطقه در تلاش است تا توافق آتش‌بس را را احیا کند.