به گزارش اکوایران، اتحادیه اروپا در حال بررسی تدابیری جدید علیه ایران است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بر اساس پیش‌نویس پایانی اجلاس سران اتحادیه که هفته آینده برگزار می‌شود، رهبران اتحادیه اروپا آماده هستند تا بر اساس ادعاهایی مبنی بر احتمال انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه ایران را اعمال کنند.

در متن پیش‌نویسی که رویترز مشاهده کرده، آمده است: «شورای اروپا از طرف‌های ثالث می‌خواهد که فوراً ارائه حمایت مادی از جنگ روسیه علیه اوکراین را متوقف کنند».

در پیش‌نویس پایانی اجلاس سران 21 و 22 مارس ادعا شده: «گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران ممکن است موشک‌های بالستیک و فناوری مربوط به آن را برای استفاده علیه اوکراین به روسیه منتقل کند، بسیار نگران‌کننده است... اتحادیه اروپا آماده واکنش سریع و هماهنگ با شرکای بین المللی از جمله اقدامات جدید و مهم علیه ایران است».

در این جمع‌بندی همچنین آمده است که رهبران از جوزپ بورل، نماینده عالی آمریکا و کمیسیون می‌خواهند تا تحریم‌های بیش‌تری را علیه بلاروس، کره شمالی و ایران تهیه کنند.

فرانسه، آلمان و بریتانیا در سپتامبر گذشته از لغو تحریم‌های مربوط به موشک‌های بالستیک و اشاعه تسلیحات هسته‌ای علیه ایران که طبق توافق هسته‌ای 2015 در اکتبر به پایان می‌رسید، خودداری کردند.  مقامات اروپایی در آن زمان گفتند که این تصمیم تا حد زیادی به دلیل استفاده [ادعایی] روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین و احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه گرفته شده است. این در حالی است که تهران و مسکو این اتهامات را رد کرده‌اند.