به گزارش اکوایران، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که یوآف گالانت، وزیر دفاع این رژیم پیشنهاد کرده که ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از پایان جنگ به طور موقت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به نوشته میدلیست نیوز، رسانه اسرائیلی کان ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که تل آویو در حال بررسی استفاده از رئیس سازمان اطلاعات فلسطین برای ایجاد جایگزینی برای حاکمیت جنبش حماس در روز پس از جنگ است. در این پیشنهاد تصریح شده است که ماجد فرج با کمک چهره هایی که اعضای جنبش حماس در آن حضور ندارند، اداره غزه را بر عهده می گیرد.

با این حال، منابع آگاه گفته‌اند که فرج تنها نامی نیست که تل آویو در نظر دارد برای اداره غزه در فردای جنگ معرفی کند.

همزمان یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل  گفته: «طبیعی است که نام فرج را به زبان بیاوریم، زیرا او در تشکیلات خودگردان فلسطین از چهره هایی است که بیشترین همکاری را با ما علیه حماس داشته است». او در یک مصاحبه تلویزیونی افزود: «دستگاه غیر نظامی هیچ مانعی برای همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد، زیرا حتی امروز نیز با آنها کار می کند. کابینه باید تصمیم بگیرد که آیا با سیاست سروکار دارد یا با امنیت اسرائیل. اگر موضوع امنیت اسرائیل است ما با تشکیلات خودگردان فلسطین کار خواهیم کرد». لاپید ادامه داد: ما فقط امنیت خود را تضمین خواهیم کرد و اتکا به تشکیلات خودگردان فلسطین در جنگ با تروریسم را پیشنهاد نمی کنیم.

نام ماجد فرج پیش از این به عنوان جایگزین احتمالی محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین مطرح شده بود. ماجد فرج 61 ساله قدرتمندترین و عالی‌ترین شخصیت امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین است و از نزدیکان عباس محسوب می شود و روابط بسیار خوبی با مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی دارد. بر اساس این گزارش ها، ماجد فرج به نمایندگی از مقامات فلسطینی مسئول هماهنگی با شاباک، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) و دستگاه های اطلاعاتی عربی و غربی است.

در همین شرایط، کانال ۱۴ اسرائیل نیز هم‌زمان با انتشار شایعات پیرامون تمایل تل‌آویو به واگذاری امور اداره نوار غزه به فرج مدعی شد رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین  کار تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده‌ است.