به گزارش اکوایران، در پی انتشار گزارشی از سوی فایننشال تایمز که در آن ادعا می‌شد که ایران و آمریکا در مسقط مذاکرات محرمانه‌ای داشته‌اند، یکی از دستیاران وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه کشورش‌ کانال‌های ارتباطی با تهران دارد گفت: «از ایران می‌خواهیم مانع گسترش تنش‌ها شود».

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که در حال حاضر پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس در غزه روی میز بوده و واشنگتن منتظر پاسخ جنبش حماس است. او در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز تاکید کرد: «تنها راه‌حل موجود، ایجاد دولت فلسطینی در کنار اسرائیل است» و در ادامه خاطرنشان کرد: «نمی‌توان تهدیدات حوثی‌ها(انصارالله یمن)علیه کشتیرانی را به سرعت متوقف کرد».

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «کانال‌های ارتباطی با ایران داریم و از این کشور می‌خواهیم که مانع گسترش تنش‌ها شود. از ایران می‌خواهیم که حمایت تسلیحاتی از گروه‌های موجود در منطقه مانند حوثی‌ها و حزب‌الله را متوقف کند».

از سوی دیگر، در واکنش به گزارش فایننشال تایمز، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نوشت: «یک منبع آگاه گفت که تبادل پیام‌ها و گفتگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است.»

به نوشته ایرنا: «یک مقام آگاه درباره ادعای روزنامه آمریکایی مبنی بر گفت‌وگوی غیرمستقیم دو هیات ایرانی و آمریکایی پیرامون موضوعاتی همچون تحولات دریای سرخ، ضمن تکذیب این موضوع گفت: استفاده از ابزار عملیات روانی و قلب واقعیت برای فریب افکار عمومی، بخشی از راهبرد آمریکا برای جبران ناکامی‌ خود در صحنه دیپلماسی است در حالی که تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای غیرمستقیم صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است و پیامی درباره تحولات دریای سرخ مبادله نشده است».

این منبع آگاه درباره خبر روزنامه آمریکایی درباره گفتگوی غیرمستقیم دو هیات ایرانی و آمریکایی در مسقط افزود: «رفع تحریم‌های ظالمانه همواره در دستورکار اولویت دار طرف ایرانی بوده و همانگونه که بارها بیان شده است، تبادل پیام با طرف‌های مقابل با هدف انتقال شفاف مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ادامه داشته است».