به گزارش اکوایران، نشریه اکونومیست به تازگی و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه، به بررسی اقتصاد روسیه پرداخته است.

روس‌ها به زودی باید پای صندوق‌های رای بروند و رئیس‌جمهوریِ آینده خود را انتخاب کنند. البته اکثر تحلیل‌گران بر این باورند که بدون تردید ولادیمیر پوتین دوباره بر صندلی ریاست‌جمهوری در این کشور تکیه خواهد زد.

اخیرا، الکسی ناوالنی، یکی از مطرح‌ترین چهره‌های معترض سیاسی نسبت به دولت پوتین، جانش را در زندان از دست داد و همین امر باعث شد روسیه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حالا انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور می‌تواند باعث شود که دوباره توجه رسانه‌های جهان بیش از پیش به روسیه جلب شود. برخی از افراد این پرسش را مطرح می‌کنند که در آستانه این انتخابات، اقتصاد روسیه چه وضعیتی دارد؟

واقعیت این است که اقتصاد روس‌ها بعد از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، بارها در روزهای سیاه و شرایط اضطراری قرار گرفت اما همچنان به نظر می‌رسد که سر پا ایستاده و می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. حتی باعث شده اکونومیست در یکی از زیرعنوان‌ها بنویسید: «کدام جنگ؟» گویی این اقتصاد کشوری نیست که در حال حاضر درگیر جنگ با کشوری دیگر است.

در ویدیوی بالا به گزارش اکونومیست درباره اقتصاد روسیه پرداخته شده و توضیح داده شده که این اقتصاد بزرگ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، چه وضعیتی دارد.