به گزارش اکوایران، ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه با قاطعیت و بدون رقابت جدی دوباره پیروز شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در انتخابات روز یکشنبه روسیه موفق شد در سال‌های پس از اتحاد جماهیر شوروی یک رکورد تاریخی را به دست بیاورد و سیطره خود را بر قدرت تثبیت کند. 

پوتین به صراحت گفت که این نتیجه باید به غرب این پیام را بدهد که باید روی یک روسیه جسور، چه در جنگ و چه در صلح، برای سال‌های آینده حساب کنند. 

نتیجه انتخابات به این معنی است که پوتین 71 ساله قرار است یک دوره شش ساله جدید را آغاز کند که در صورت تکمیل آن، از جوزف استالین سبقت می‌گیرد و طولانی مدت‌ترین رهبری روسیه در بیش از 200 سال اخیر را در دست خواهد داشت.

با شمارش ۹۹ درصد آرا، پوتین 87.8 درصد آرا را به دست آورد که بالاترین نتیجه در تاریخ روسیه پس از شوروی است.  پس از او، نیکلای خاریتونوف، نامزد کمونیست، با اندکی کمتر از 4 درصد دوم شد، ولادیسلاو داوانکوف تازه وارد سوم شد و لئونید اسلوتسکی افراطی ناسیونالیست چهارم شد.

پوتین در سخنرانی پیروزی خود در مسکو خطاب به حامیان خود گفت که حل و فصل وظایف مرتبط با آنچه او «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین نامید را در اولویت قرار خواهد داد و ارتش روسیه را تقویت خواهد کرد.

پوتین گفت: «ما وظایف زیادی در پیش داریم. اما زمانی که ما یکپارچه شدیم، دیگر مهم نیست که چه کسی می خواهد ما را بترساند، ما را سرکوب کند، چرا که هیچ کس در تاریخ موفق نشده است، آنها اکنون موفق نشده‌اند و هرگز در آینده نیز موفق نخواهند شد».

پوتین نسبت به مداخله مستقیم غرب در اوکراین هشدار داد و گفت درگیری مستقیم بین روسیه و ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا به این معنی است که دنیا در یک قدمی جنگ جهانی سوم قرار دارد، اما او اضافه کرد که کسی خواهان چنین سناریویی نیست.

هنگامی که یک شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC از پوتین پرسید که آیا انتخاب مجدد او دموکراتیک بود یا خیر، پوتین از سیستم های سیاسی و قضایی ایالات متحده انتقاد کرد و گفت: «تمام جهان به آنچه (در ایالات متحده) اتفاق می افتد می خندند. این فقط یک فاجعه است، نه یک دموکراسی...آیا استفاده از منابع دولتی برای حمله به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده و سواستفاده از قوه قضائیه  دموکراتیک است؟» که اشاره آشکار به چهار پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ محسوب می‌شود.