به گزارش اکوایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای حملات انصارالله یمن در دریای سرخ را به‌شدت محکوم و خواستار پایان فوری آن شده است.

این بیانیه به حمله ۶ مارس به کشتی «ترو کانفیدنس» که منجر به کشته شدن سه ملوان کشتی شد، و همچنین حمله ۱۸ فوریه به کشتی روبی‌مار که منجر به غرق شدن آن در دوم مارس شد، اشاره کرده است.

در این بیانیه آمده است، اعضای شورا با تاکید بر اهمیت مسیر کشتیرانی دریای سرخ برای خود کشور یمن و ورای آن، خواستار توقف فوری حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها تجاری در این دریا و خلیج عدن هستند.

در همین شرایط، ایران در پاسخ به مطالبی که در جریان نشست علنی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون یمن که مورخ ۱۴ مارس ۲۰۲۴ ذیل دستور کار وضعیت خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۵۷۶) تشکیل شد، اعلام کرد: متأسفانه در این نشست، نماینده‌های ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کردند.

در ادامه این نامه آمده است: تهران ضمن رد قاطعانه این اتهامات بی‌پایه و اساس، آن‌ها را بهانه‌ای می‌داند که واشنگتن و لندن برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته‌فکرانه خود و همچنین توجیه و اعتباربخشی به اقدامات غیرقانونی و تهاجم نظامی‌شان علیه یمن به کار می‌برند. جمهوری اسلامی ایران اشاره غیرموجه و ادعای غیرمستند علیه تهران در بیانیه قرائت‌شده توسط نماینده فرانسه در نشست فوق را، رد می‌کند.

هم‌چنین، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد روز دوشنبه طی حملاتی هفت موشک ضدکشتی، سه هواپیمای بدون سرنشین و سه انبار نگهداری سلاح را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کرده است.