به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد اسرائیلی روز سه شنبه گفت که اسرائیل پس از اینکه مذاکرات میانجیگری درباره آتش بس غزه را به دلیل خواسته‌های حماس «بن بست» تلقی کرد، مذاکره کنندگان خود را از دوحه فراخواند.

به گفته رویترز، این مقام، یحیی سنوار رهبر حماس، غزه را به خرابکاری در دیپلماسی «به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای شعله‌ور کردن این جنگ در «ماه رمضان» متهم کرد.

طرف‌های متخاصم، مذاکرات را با میانجیگری قطر و مصر در مورد تعلیق شش هفته‌ای حملات اسرائیل در ازای پیشنهاد آزادی 40 اسیر از 130 اسیری که هنوز توسط گروه حماس در غزه نگهداری می‌شوند، انجام می‌دادند.

حماس تلاش کرده است تا هرگونه توافقی را برای پایان دادن به جنگ و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی انجام دهد. اسرائیل این موضوع را رد کرده و گفته است که در نهایت تلاش‌ها برای از بین بردن حکومت و توانایی‌های نظامی حماس را از سر خواهد گرفت.

حماس همچنین می‌خواهد به صدها هزار فلسطینی که در اولین مرحله از جنگ، تقریباً شش ماهه از غزه و مناطق اطراف آن، به سمت جنوب گریخته‌اند، اجازه داده شود به شمال بازگردند.

این مقام اسرائیلی گفت که اسرائیل موافقت کرده است که تعداد فلسطینی‌هایی را که در ازای آزادی اسرا آزاد می‌کند، دو برابر کند و به برخی از فلسطینی‌های آواره اجازه دهد به شمال غزه بازگردند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که حماس خواسته‌های «توهم آمیزی» مطرح کرده است که به گفته او نشان می‌دهد فلسطینی‌ها علاقه‌ای به توافق ندارند.

در تل آویو، حدود 300 نفر از اعضای خانواده گروگان‌ها و حامیان آنها در مقابل مقر دفاع اسرائیل تجمع کردند و خواستار توافق برای آزادی اسرا شدند.