به گزارش اکوایران، ارزش سهام شرکت رسانه‌های اجتماعی دونالد ترامپ در اولین روز معاملات در بازار سهام نزدک حدود 16 درصد افزایش یافت و ارزش سهم بزرگ ترامپ از این شبکه اجتماعی را افزایش داد.

به نوشته اسوشیتدپرس، شرکت رسانه و تکنولوژی ترامپ روز دوشنبه با یک شرکت به نام "دیجیتال ورلد" ادغام شد. شرکت رسانه ترامپ که پلتفرم رسانه اجتماعی تروث سوشال (Truth Social) را اداره می کند، اکنون جای دیجیتال ورلد را در بورس نزدک گرفته است.

ارزش این سهام در پایان معاملات روز 57.99 دلار بود که 16.1 درصد افزایش داشته و ارزش شرکت را به 7.85 میلیارد دلار رساند. در یک بازه از روز ارزش این سهام حدود 59 درصد افزایش یافت. ترامپ تقریباً 60 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد که اکنون حدود 4.6 میلیارد دلار ارزش دارد.

بسیاری از کسانی که در رسانه ترامپ سرمایه‌گذاری می‌کنند، به جای سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی و حرفه‌ای، سرمایه‌گذاران کوچکی هستند که تلاش می‌کنند از ترامپ حمایت کنند.

تروث سوشال در فوریه 2022 راه اندازی شد، یک سال پس از اینکه ترامپ پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره از ورود به پلتفرم­های اجتماعی مهم از جمله فیس بوک و ایکس، توییتر سابق، منع شد. او از آن زمان به هر دو بازگردانده شده است، اما در تروث سوشال مانده است.