به گزارش اکوایران، روز سه‌شنبه پهپادهای اوکراین به سومین پالایشگاه بزرگ نفت روسیه حمله کردند. این پالایشگاه در حدود 1300 کیلومتر (800 مایل) از خط مقدم است و حمله به واحد مرکزی که روزانه حدود 155000 بشکه پالایش نفت خام را پردازش می‌کرد، صورت گرفت.

به گفته رویترز، تصاویر از صحنه نشان می‌دهد که پهپاد به واحد پالایش اولیه CDU-7 در پالایشگاه تانکو برخورد کرده است. این واحد حدود نیمی از کل ظرفیت تولید سالانه کارخانه را به خود اختصاص می‌دهد. رامیل مولین، شهردار نیژنکامسک گفت: «یک حمله پهپادی به یکی از شرکت‌های نیژنکامسک انجام شد.» او گفت: «هیچ تلفات جانی یا خسارات جدی وجود ندارد. پروسه تکنولوژیک مختل نشده است.»

این حمله یکی از چندین حمله در تاتارستان، منطقه‌ای بسیار صنعتی در جنوب شرق مسکو، در ساعات اولیه روز سه شنبه بود. یک منبع اطلاعاتی اوکراینی به رویترز در کیف گفت که اوکراین برای کاهش درآمد نفتی روسیه به تاسیسات نفتی روسیه در تاتارستان حمله کرده است.

این منبع همچنین گفت که پهپادهای ساخت اوکراین به تأسیساتی که ادعا می‌شود در آن‌ها پهپادهای تهاجمی دوربرد «شاهد» تولید می‌شود، برخورد کردند و «خسارات قابل توجهی» به بار آوردند.

بر اساس محاسبات رویترز، حدود 14 درصد از ظرفیت پالایشی روسیه به دلیل حملات پهپادی متوقف شده است.

حملات به پالایشگاه‌های روسیه، که بسیاری از آن‌ها با فاصله از خط مقدم هستند، نگرانی واشنگتن را در مورد احتمال تشدید تنش با روسیه، که بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان است، برانگیخته است.

اوکراین می‌گوید حملات هواپیماهای بدون سرنشینش به روسیه موجه است زیرا برای بقا می‌جنگد و از حملات هوایی روسیه به زیرساخت‌هایش، از جمله نیروگاه‌های برق، آسیب‌های گسترده‌ای وارد شده است.