به گزارش اکوایران، انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه به نوعی آزمونی بزرگ برای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور محسوب می‌شد.

بیش از ۷۷ درصد از واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات در ترکیه، پای صندوق‌های رای رفتند و نتیجه کاملا به ضرر حزب عدالت و توسعه بود.

در مقابل، حزب جمهوری خلق ترکیه که به عنوان اصلی‌ترین مخالف حزب عدالت و توسعه و همچنین اردوغان به شمار می‌آید، به پیروزی‌های چشمگیری دست پیدا کرد.

در استانبول، مردم دوباره به اکرم امام‌اوغلو رای دادند، کسی که در سال ۲۰۱۹ هم را با رای مردم به عنوان شهردار در این شهر مشغول به کار شده بود. استانبول با ۱۶ میلیون نفر جمعیت بیش از یک پنجم از کل جمعیت ترکیه را در خود جای داده و از اهمیت بالایی برای ترک‌ها برخوردار است. حالا اردوغان در شهر محل تولد خودش یعنی استانبول هم شکست خورده است.

اردوغان از سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه مشغول به کار شده و پیش از آن در دوره‌ای، شهردار استانبول هم بوده است. حالا با اینکه به تازگی با رای مردم دوباره به ریاست‌جمهوری دست یافته، به نظر می‌رسد که از محبوبیت بالایی برخوردار نیست.

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه به نوعی نشان می‌دهد که این شخصیت سیاسی، بخشی از محبوبیت خود را از دست داده است.

در ویدیوی بالا به رقابت دو حزب اصلی ترکیه در انتخابات شهرداری‌ها در این کشور پرداخته شده و از اهمیت نتایج این انتخابات گفته شده است.