به گزارش اکوایران، به گفته مقامات، حمله هواپیمای بدون سرنشین روسیه به ساختمان‌های مسکونی در شهر خارکف اوکراین و یک تأسیسات انرژی در منطقه اطراف آن در روز پنجشنبه، منجر به کشته شدن چهار نفر و قطع برق برای 350000 نفر شد.

دومین شهر بزرگ اوکراین که در 30 کیلومتری مرز روسیه قرار دارد، در طول جنگ 25 ماهه بارها مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، فرماندار شهر اوله سینهوبوف گفت که سه نیروی امدادی پس از رسیدن به یک بلوک مسکونی که در یک حمله آسیب دیده بود در حمله مجدد کشته شدند. او در تلگرام گفت که 12 نفر مجروح شده‌اند و حال سه نفر وخیم است.

ژانتا کراوچنکو، یک ساکن 77 ساله، به رویترز گفت: «پنجره‌ها، تمام شیشه‌ها، همه چیز خراب شد. چیزی باقی نمانده است. حداقل زنده‌ایم و از این بابت سپاسگزارم.»

تلویزیون اوکراینی ساسپیلنه گزارش داد که یکی از حملات به آپارتمان‌های سه طبقه یک ساختمان 14 طبقه آسیب جدی وارد کرده است. به گفته این سازمان، خدمه اورژانس حداقل یک ساعت از ترس حملات بیشتر قادر به کار نبوده‌اند.

دفتر دادستانی خارکف در تلگرام اعلام کرد که ساختمان‌های مسکونی، فروشگاه‌ها، یک مرکز پزشکی و خودروها در این حمله آسیب دیده‌اند.

سینهوبوف گفت که روسیه حداقل از 15 هواپیمای بدون سرنشین در حملات خارکف استفاده کرده است.

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که این ارتش 11 پهپاد از 20 پهپاد پرتاب شده به این کشور را در طول شبانه روز سرنگون کرده است.

سینهوبوف گفت که پهپادها همچنین نیروگاه حرارتی زمیوسکا در منطقه را مورد اصابت قرار دادند و فشار را بر سیستم انرژی که در هفته‌های اخیر مورد حملات هوایی مکرر قرار گرفته بود، تداوم بخشیدند.

وزارت انرژی اعلام کرد که نیروهای روسیه همچنین به یک نیروگاه خورشیدی در منطقه دنیپروپتروفسک حمله کردند که باعث آتش سوزی شد. مقامات گفتند که برخی محدودیت‌ها در مصرف انرژی نیز در صبح پنجشنبه در منطقه دنیپروپتروفسک اعمال شد.

روسیه هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان در جنگی را که در آن بر تصرف بخش‌های شرقی و جنوبی اوکراین تمرکز دارد، تکذیب می‌کند.

به گفته فرماندار منطقه یک مرکز آموزشی، یک مرکز فرهنگی و یک اقامتگاه خصوصی در منطقه دنیپروپتروفسک نیز در حملات شبانه مورد اصابت قرار گرفت. او افزود که هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

خارکف همواره هدف حملات پهپادی و موشکی روسیه بوده است.